Ποιοι Θα Φύγουν με το Χρυσό Αγαλματίδιο;

Μια ανάσα μόλις πριν από την 90ή απονομή των Βραβείων Όσκαρ στις 4 Μαρτίου, πάμε να δούμε τα φαβορί στις βασικές κατηγορίες, αλλά και να τολμήσουμε κάποιες προβλέψεις για τους φετινούς νικητές.

Αν και κάθε κατηγορία έχει το δικό της ενδιαφέρον, και φυσικά το δικό της ειδικό βάρος, εμείς θα επικεντρωθούμε σε αυτές τις 7+1 που πάντα προκαλούν τη μεγαλύτερη συζήτηση και συνήθως τις περισσότερες διαφωνίες. Και αυτές είναι οι κατηγορίες καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, Α’ και Β’ γυναικείου και ανδρικού ρόλου, πρωτότυπου σεναρίου και καλύτερης ξένης ταινίας.

Πάμε να δούμε, λοιπόν, τις υποψηφιότητες, τι λένε τα προγνωστικά, αλλά και να κάνουμε και τα δικά μας σχόλια, μοιραζόμενοι μαζί σας τις προσωπικές μας προτιμήσεις και εκτιμήσεις.

Καλύτερη Ταινία

Εννιά, ζωή να ‘χουν, οι υποψηφιότητες σε αυτή την κατηγορία, με το Lady Bird, το Shape of Water και το Three Billboards Outside Ebbing, Missouri να συζητιούνται ως οι επικρατέστερες. Αν δεν αλλάξει κάτι τελευταία στιγμή στα προγνωστικά, νικήτρια ταινία προβλέπεται να ανακηρύσσεται το ρομάντζο φαντασίας του Del Toro.

Ωστόσο, δεν κρύβουμε ότι θα θέλαμε πολύ να φύγει με το βραβείο το Get Out, το σπουδαίο αυτό θρίλερ, που άλλαξε για πάντα, με έναν υποδόριο και γεμάτο μαεστρία τρόπο, τα δεδομένα και τις απαιτήσεις των θεατών γύρω από το είδος. Αν και τα horror thrillers δεν αποτελούν το αγαπημένο είδος της Ακαδημίας προς βράβευση, ειδικά σ’ αυτή την κατηγορία, η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία…

  • Call me by your name – Να με Φωνάζεις με το Όνομά σου
  • Darkest hour – Η Πιο Σκοτεινή Ώρα
  • Dunkirk – Δουνκέρκη
  • Get Out – Τρέξε!
  • Lady Bird
  • Phantom Thread – Αόρατη Κλωστή
  • The Post – Απαγορευμένα Μυστικά
  • The Shape of Water – Το Σχήμα του Νερού
  • Three Billboards Outside Ebbing, Missouri – Οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι

Σκηνοθεσία

Πέντε οι σκηνοθέτες στην κατηγορία που θα κονταροχτυπηθούν για το αγαλματάκι. Όλοι τους έχουν πραγματικά κάνει εξαιρετική δουλειά. Ωστόσο, αν θέλουμε να είμαστε δίκαιοι, και παρά το γεγονός ότι ως ταινία τη βρήκαμε μάλλον απρόσωπη και βαρετή, θα πρέπει να αναγνωρίσουμε τον σκηνοθετικό άθλο, από τεχνικής άποψης, του Nolan για τη Δουνκέρκη του. Αυτό που κατάφερε να κάνει ήταν άψυχο μεν, φαντασμαγορικό δε, ως καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Οπότε, στο πλαίσιο αυτό, μάλλον είναι και αυτός που αξίζει περισσότερο αυτό το βραβείο.

Από την άλλη, τα προγνωστικά θέλουν τον Del Toro να φεύγει περιχαρής με το αγαλματάκι ανά χείρας, ενώ δεν θα ξαφνιαστούμε αν την τελευταία στιγμή ο Paul Thomas Anderson τους πάρει τη μπουκιά από το στόμα…

  • Paul Thomas Anderson για το Phantom Thread
  • Guillermo del Toro για το The Shape of Water
  • Greta Gerwig για το Lady Bird
  • Christopher Nolan για το Dunkirk
  • Jordan Peele για το Get Out

Α’ Γυναικείος Ρόλος

Και εδώ αναμένεται να πέσουν «κορμιά», καθώς ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος. Τέσσερις κυρίες σε τέσσερις αντίστοιχα εξαιρετικές ερμηνείες (συγχώρα μας αγαπητή Meryl -και θαυμαστές αυτής- αλλά φέτος νιώσαμε ότι η υποψηφιότητα σού δόθηκε «ψυχαναγκαστικά» από την Ακαδημία, που έχει για κάποιο λόγο την ανάγκη να σε συμπεριλαμβάνει κάθε χρόνο στην αναθεματισμένη λίστα, υπενθυμίζοντάς μας πόσο καλή ηθοποιός είσαι. Ήμαρτον όμως!).

Το παιχνίδι αναμένεται να παιχτεί ανάμεσα στη Sally Hawkins και τη Frances McDormand, που ήταν βαθιά εκφραστικές και συγκινητικές, με τη Hawkins να διαπρέπει στο ρόλο της μοναχικής και στερημένης από αγάπη μουγγής, που εντούτοις καταφέρνει να σου μιλήσει με κάθε δυνατό τρόπο, σε καρδιά και μυαλό, με αυτά τα παιχνιδιάρικα και θλιμμένα μάτια της. Παρόλα αυτά, τα προγνωστικά δείχνουν McDormand και θα χαρούμε πολύ αν επαληθευτούν, γιατί στις Τρεις Πινακίδες τα έδωσε πραγματικά όλα.
  • Sally Hawkins για το The Shape of Water
  • Frances McDormand για το Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
  • Margot Robbie για το Ι, Tonya
  • Saoirse Ronan για το Lady Bird
  • Meryl Streep για το The Post

A’ Aνδρικός Ρόλος

Αυτή η κατηγορία είναι μάλλον η πιο ξεκάθαρη φέτος και διαθέτει αδιαφιλονίκητο φαβορί, που ακούει στο όνομα Gary Oldman. Δεν υπάρχει άνθρωπος που να μην εξυμνεί την ερμηνεία του, αλλά και τη μεταμόρφωσή του στο Darkest Hour.

Εξάλλου, το Όσκαρ αυτό θα έρθει ως επισφράγισμα μιας μεγάλης και πολύπλευρης καριέρας. Άξιος διεκδικητής του βραβείου και ο Daniel Kaluuya, που ήταν πραγματικά συγκλονιστικός στο Get Out, ενώ δεν θα πέσουμε από τα σύννεφα αν η Ακαδημία αποφασίσει να αποχαιρετήσει με τον πιο επικό τρόπο τον Daniel Day Lewis, χαρίζοντάς του το τέταρτό του αγαλματάκι.

  • Timothée Chalamet για το Call Me by Your Name
  • Daniel Day Lewis για το Phantom Thread
  • Gary Oldman για το Darkest Hour
  • Daniel Kaluuya για το Get Out
  • Denzel Whashington για το Roman J. Israel, Esq.

Β’ Γυναικείος Ρόλος

Βραβείο καλύτερου δευτεραγωνιστικού ρόλου, που συχνά είναι εξίσου -ή και περισσότερο σημαντικός- με τον πρώτο ρόλο. Και εδώ τα πράγματα μάλλον είναι πλέον τετελεσμένα, καθώς δεν αναμένονται εκπλήξεις. Αυτή που ξεχώρισε και θεωρείται φαβορί είναι η Allison Janney, ως καταπιεστική μητέρα στο I, Tonya. Ευχάριστη έκπληξη θα ήταν εδώ η Mary J. Blige, για τη δυνατή ερμηνεία της στο Mudbound, ωστόσο οι πιθανότητες για κάτι τέτοιο είναι μάλλον λίγες.

  • Mary J. Blige για το Mudbound
  • Allison Janney για το I, Tonya
  • Lesley Manville για το Phantom Thread
  • Laurie Metcalf για το Lady Bird
  • Octavia Spencer για το The Shape of Water

Β’ Ανδρικός Ρόλος

Στην αντίστοιχη, όμως, κατηγορία των ανδρών θα γίνει πόλεμος. Κι αυτό, γιατί ενώ τα προγνωστικά θέλουν νικητή τον Sam Rockwell, για την πραγματικά πολύ καλή του ερμηνεία στο Three Billboards Outside Ebbing, Missouri, στην αντίπερα… όχθη όμως παραμονεύει ο συγκλονιστικός Richard Jenkins στο Shape of Water, σε μια ερμηνεία γεμάτη αλήθεια, ουσία και συναίσθημα, που αδυνατείς να ξεχάσεις μέρες αφότου έχεις φύγει από το σινεμά. Ας ελπίσουμε, λοιπόν, να γίνει η ανατροπή.

  • Willem Dafoe για το The Florida Project
  • Woody Harrelson για το Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
  • Richard Jenkins για το The Shape of Water
  • Christopher Plummer για το All the Money in the World
  • Sam Rockwell για το Three Billboards Outside Ebbing, Missouri

Πρωτότυπο Σενάριο

Για πολλούς, συμπεριλαμβανομένων ημών, το δυνατό και πρωτότυπο σενάριο είναι το «α και το ω» μιας καλής ταινίας. Ως εκ τούτου, αυτή η κατηγορία είναι μια από τις σημαντικότερες της βράβευσης. Πέντε και εδώ οι υποψηφιότητες, με το Τρέξε!, τη Μορφή του Νερού και τις Τρεις Πινακίδες να ξεχωρίζουν. Η Ακαδημία φαίνεται να έχει ήδη δείξει την προτίμησή της για την ταινία του Del Toro. Κατά την ταπεινή μας άποψη, ωστόσο, η μάχη θα πρέπει να δοθεί ανάμεσα στο Get Out και το Three Billboards Outside Ebbing, Missouri.

  • The Big Sick (Emily V. Gordon & Kumail Nanjiani)
  • Get Out (Jordan Peele)
  • Lady Bird (Greta Gerwig)
  • The Shape of Water (Guillermo del Toro & Vanessa Taylor)
  • Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (Martin McDonagh)

Bonus Κατηγορία: Ξένη Ταινία

Για το τέλος, ως έξτρα κατηγορία, κρατήσαμε αυτή για την καλύτερη ξενόγλωσση ταινία. Από την πεντάδα των υποψηφίων φαβορί θεωρείται η -υπερεκτιμημένη κατά τη γνώμη μας- Ψυχή και το Σώμα από την Ουγγαρία. Κι επειδή η Ακαδημία δεν μας έχει συνηθίσει σε ιδιαίτερα τολμηρές επιλογές, ώστε να ανακηρύξει την υποψηφιότητα από τη Χιλή ως νικήτρια, θα ποντάρουμε στην εξαιρετική Χωρίς Αγάπη από τη Ρωσία, ευελπιστώντας να επιβεβαιωθούμε.

  • The Square – Το Τετράγωνο (Σουηδία)
  • A Fantastic Woman – Μια Φανταστική Γυναίκα (Χιλή)
  • On Body and Soul – Η Ψυχή και το Σώμα (Ουγγαρία)
  • Loveless – Χωρίς Αγάπη (Ρωσία)
  • The Insult (Λίβανος)
Αρθρογράφος

Απόφοιτη του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του ΕΚΠΑ. Έχει εργαστεί στην τηλεόραση, σε εφημερίδες και στον ηλεκτρονικό Τύπο, ωστόσο η δημοσιογραφική της καρδιά ανήκει στο ραδιόφωνο και τα περιοδικά.

Σχολιασμός

Σχολιασμός