Το Ελληνικό Σινεμά Στα Καλύτερά Του

Πέμπτη σήμερα, και όπως κάθε εβδομάδα τέτοια μέρα, νέες ταινίες κάνουν ποδαρικό στις σκοτεινές αίθουσες. Με αφορμή τη νέα ταινία του Παντελή Βούλγαρη, Τελευταίο Σημείωμα, που επίσης κάνει πρεμιέρα σήμερα και για την οποία έχουμε ήδη γράψει στην αθηΝΕΑ εδώ, σας προτείνουμε τέσσερις ακόμη ταινίες (οι τρεις βγαίνουν εντός της χρονιάς, η τελευταία θα βγει στις αίθουσες το 2018) της εγχώριας παραγωγής, που αποδεικνύουν περίτρανα ότι, σε πείσμα των καιρών, το ελληνικό σινεμά ανθεί.

1) Success Story
Πρεμιέρα: 2 Νοεμβρίου

6 χρόνια μετά το «Λούφα και Παραλλαγή: Σειρήνες στη Στεριά», ο Νίκος Περάκης επιστρέφει με τη 14η ταινία της φιλμογραφίας του, το «Success Story».

Στην ταινία -στην  οποία ο Περάκης κριτικάρει με τον γνωστό, ιδιαίτερο τρόπο του την κοινωνία εξουσίας, την πολιτική και τους εκπροσώπους της, την επιφανειακή ευτυχία, αλλά και την κρίση στις ανθρώπινες σχέσεις- κεντρικός ήρωας είναι ο ψυχίατρος Παναγής Πάνδωρας (τον ενσαρκώνει ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης), που γνωρίζει μια ηθοποιό, απόφοιτη του Εθνικού. Ένας «αταίριαστος» έρωτας ξεκινά, με τα παιχνίδια εξουσίας να παίρνουν τη θέση του αρχικού ενθουσιασμού και να οδηγούν τους δύο ήρωες στα όριά τους. Η μεγάλη ανατροπή, όμως, θα έρθει όταν ο ψυχίατρος μαθαίνει την ώρα που ανακοινώνει την κάθοδό του στην πολιτική, ότι μια βόμβα απειλεί τη ζωή του.

Πιο κυνικός και καταγγελτικός στη νέα του ταινία ο Περάκης, σε σχέση με τις «Σειρήνες», με ηχηρά ονόματα, όπως πάντα, στο καστ του. Στο πλευρό του Μαρκουλάκη, μεταξύ άλλων, η Φιόνα Γεωργιάδου, ο Αντρέας Κωνσταντίνου και η Ευαγγελία Μουμούρη.

2) Νίκος Καζαντζάκης
Πρεμιέρα: 23 Νοεμβρίου

Με τη ζωή του οικουμενικού συγγραφέα Νίκου Καζαντζάκη, τα όνειρα, αλλά και το ταξίδι του προς την ανώτερη ελευθερία -αυτή της γνώσης, που προσφέρει η κατάργηση του φόβου για το θάνατο- καταπιάνεται στη νέα, ομότιτλη, ταινία του ο Γιάννης Σμαραγδής.

Ο δημιουργός του «Καβάφη», του «El Greco» και του «Ο Θεός Αγαπάει το Χαβιάρι», αποδεικνύει και αυτή τη φορά τη μεγάλη του αγάπη για τις βιογραφίες, και αναβιώνει στη μεγάλη οθόνη την πνευματική αυτοβιογραφία του μεγάλου Έλληνα συγγραφέα Νίκου Καζαντζάκη «Αναφορά στον Γκρέκο».

Ο Σμαραγδής παρακολουθεί τον Καζαντζάκη στο πολυκύμαντο ταξίδι του για την αναζήτηση της αλήθειας, μέσα από όνειρα, ταξίδια και μέρη που αγάπησε, διεκδικώντας βιωματικά να κατανοήσει τον Χριστό, το Βούδα, αλλά και τον Λένιν.

Ένα φιλόδοξο εγχείρημα, του οποίου τα γυρίσματα έλαβαν χώρα σε Ελλάδα και εξωτερικό (Αυστρία, Γερμανία, Κίνα), με τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο στο φιλόδοξο ρόλο του Καζαντζάκη.

3) Τζαμάικα
Πρεμιέρα: 21 Δεκεμβρίου

Ταξίδια μακρινά ως την «Τζαμάικα» ετοιμάζονται να κάνουν ο Σπύρος Παπαδόπουλος και ο Φάνης Μουρατίδης, που συναντιούνται για πρώτη φορά στη μεγάλη οθόνη, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Ανδρέα Μορφονιού.

Στο επίκεντρο της ιστορίας δύο αδέρφια, ο ένας μεροκαματιάρης ταξιτζής, ο άλλος διάσημος παρουσιαστής, που, ενώ ως παιδιά ήταν πολύ δεμένοι, απομακρύνθηκαν από μια παρεξήγηση. Ένα οικογενειακό γεγονός θα σταθεί αφορμή για να αναθερμάνουν τη σχέση τους.

Μια συγκινητική και τρυφερή ταινία για τη δύναμη της αγάπης, μπολιασμένη με άφθονο χιούμορ και αισιοδοξία για ζωή.

4) 1968
Πρεμιέρα: Αρχές του 2018

Εμπνευσμένος από τον ιστορικό αγώνα μπάσκετ της ΑΕΚ απέναντι στη Σλάβια Πράγας το 1968, ο Τάσος Μπουλμέτης φέρνει στο φως το παρασκήνιο πίσω από το ματς που άφησε εποχή και αποτέλεσε ορόσημο για την ιστορία του ελληνικού αθλητισμού, με την ΑΕΚ να κάνει το όνειρο πραγματικότητα και να φεύγει από το γήπεδο με το κύπελλο Ευρώπης.

Τον θρυλικό εκείνο αγώνα στο Καλλιμάρμαρο παρακολούθησαν από κοντά περισσότεροι από 80 χιλιάδες άνθρωποι, καταρρίπτοντας έτσι το ρεκόρ Γκίνες της μεγαλύτερης έως τότε συνάθροισης σε αγώνα μπάσκετ!

Μέσα από συγκινητικές και αστείες ιστορίες καθημερινότητας ο Μπουλμέτης -έχοντας στη φαρέτρα του ένα πολύ δυνατό καστ, με τον Ιεροκλή Μιχαηλίδη, τον Αντώνη Καφετζόπουλο και τον Στέλιο Μάινα να ηγούνται αυτού- μας ταξιδεύει μισό αιώνα πίσω, παρουσιάζοντάς μας με νοσταλγία μια εποχή πραγματικά ξεχωριστή.

Αρθρογράφος

Απόφοιτη του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του ΕΚΠΑ. Έχει εργαστεί στην τηλεόραση, σε εφημερίδες και στον ηλεκτρονικό Τύπο, ωστόσο η δημοσιογραφική της καρδιά ανήκει στο ραδιόφωνο και τα περιοδικά.

Σχολιασμός

Σχολιασμός