Η Τελετή Έναρξης Δίνει το Στίγμα

Το 59ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ξεκίνησε την Πέμπτη 1 Νοεμβρίου με μια τελετή έναρξης διαφορετική από τις άλλες. Δεν είχε τις συνηθισμένες -και συνήθως κουραστικές- ομιλίες όλων των πολιτικών που σχετίζονται με το Φεστιβάλ και ανεβαίνουν στο βήμα για να υπενθυμίσουν την παρουσία τους – όπως και ότι μόνο εκείνη την ημέρα κάθε χρόνο θυμούνται τον πολιτιστικό αυτό θεσμό.

Η διοίκηση και η καλλιτεχνική διεύθυνση του Φεστιβάλ -η Elise Jalladeau και ο Ορέστης Ανδρεδάκης- πήραν ένα ακόμη ρίσκο, έχοντας δώσει στο μικρό χρονικό διάστημα που είναι ταγοί του φεστιβάλ με ένταση το στίγμα τους. Αποτελεί εξαιρετικά ευνοϊκή συγκυρία το γεγονός ότι στο τιμόνι της διοργάνωσης έχουν βρεθεί δύο πραγματικοί εραστές του σινεμά, με μεγάλη γνώση των σύγχρονων αναγκών που έχει ο διεθνής κινηματογράφος. Με προσήλωση σε καλλιτεχνικά ιδεώδη και με συστηματική ανάδειξη της Αγοράς, του εμπορικού σκέλους του φεστιβάλ.

Στην τελετή έναρξης, μετά από ένα σύντομο δρώμενο από τους εθελοντές του Φεστιβάλ, τη σκυτάλη πήρε η ταινία μικρού μήκους που ετοίμασε για το σκοπό αυτό ο Περικλής Πηλείδης – μόνο εκείνος θα μπορούσε να υλοποιήσει ένα τέτοιο εγχείρημα. Η ιδέα υπέροχη. Η υλοποίηση της ακόμη καλύτερη. Ένας καλοτεχνίτης (απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών) όπως είναι ο Περικλής, με την τεράστια εμπειρία του στο χώρο της διαφήμισης και της πολιτικής επικοινωνίας, κατάφερε να φτιάξει ένα φιλμάκι που έχει μήνυμα – αυτό που εκείνος ήθελε. Είναι όμως παράλληλα περιεκτικό και τελικά αβανταδόρικο και για τους πολιτικούς θεσμούς.

Το μήνυμα που στέλνει είναι ότι η Θεσσαλονίκη μπορεί να γίνει προορισμός για να γυρίζονται ταινίες. Αλλά και ότι το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης “άνοιξε την πόλη” προς το εξωτερικό πριν από 25 χρόνια και την κράτησε έκτοτε δροσερή και σέξι. Το φιλμάκι ξεκινά στην Προβλήτα Α’ στο λιμάνι – ένα εμβληματικό σημείο για το φεστιβάλ και τη Θεσσαλονίκη. Ανοίγει και κλείνει με τους δίδυμους αδερφούς Μιχάλη και Ανέστη Κόντη, χαρακτηριστικές φιγούρες της πόλης που είναι πάντα παρόντες σε όλα τα μεγάλα πολιτιστικά γεγονότα της και φυσικά στο φεστιβάλ. Πραγματικοί πρωταγωνιστές της πόλης, πήραν τη δική τους καταγραφή στην ιστορική μνήμη.

Ένας καλοτεχνίτης όπως είναι ο Περικλής, με την τεράστια εμπειρία του στο χώρο της διαφήμισης και της πολιτικής επικοινωνίας, κατάφερε να φτιάξει ένα φιλμάκι που έχει μήνυμα – αυτό που εκείνος ήθελε.

Ο Περικλής Πηλείδης, ως σκηνοθέτης και σεναριογράφος του βίντεο, μαζί με τη συνεργάτιδά του Άννυ Στεφανίδου, πέτυχαν να γίνει η τελετή έναρξης από ένα αδιάφορο και βαρετό κομμάτι της όλης διοργάνωσης, εργαλείο προβολής και δημοσιότητας που δύσκολα θα προσέφερε μέχρι πέρσι μία τελετή. Στην καλύτερη λοιπόν περίοδο της χρονιάς για τη Θεσσαλονίκη, η εκκίνηση ήταν εντυπωσιακή.

Οι επόμενες μέρες μέχρι την Κυριακή 11 Νοεμβρίου θα είναι γεμάτες εικόνες. Αποτελούν δε την καλύτερη ευκαιρία για… ταξίδι για τους χιλιάδες σινεφίλ. Στις δύο αίθουσες του Ολύμπιον και στις τέσσερις του Λιμανιού.

Για όσους δεν το έχετε ζήσει ποτέ, είναι ευκαιρία να γίνετε μέρος της ιστορίας και αφορμή να περιηγηθείτε στη Θεσσαλονίκη στα καλύτερά της.

🎈#TIFF59 #WatchWhatYouSee ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ

Gepostet von Thessaloniki International Film Festival am Donnerstag, 1. November 2018

Αρθρογράφος

Δημοσιογράφος, διευθυντής του περιοδικού Athletics Magazine, συνεπιμελητής και συνδιοργανωτής της Cheap Art στη Θεσσαλονίκη, παρουσιαστής του ταξιδιωτικού ντοκιμαντέρ PEDAL, καλλιτέχνης φωτογράφος, σύμβουλος δημοσίων σχέσεων σε εταιρείες, μαραθωνοδρόμος, αστικός αναβάτης ποδηλάτου, κολυμβητής ανοιχτής θάλασσας, ταξιδιώτης, Θεσσαλονικιός που ζει στην Αθήνα.

Σχολιασμός

Σχολιασμός