Οι προηγούμενες 10 ημέρες των auction weeks στη Νέα Υόρκη είναι σίγουρα ενδεικτικές της κατάστασης στην οποία βρίσκεται η αγορά τέχνης, η οποία βαδίζει γερά και σταθερά.
Μετά από μια καταπληκτική εβδομάδα στις δημοπρασίες του Ιμπρεσιονισμού και της Μοντέρνας Τέχνης στο Sotheby’s και το Christie’s, η οποία κατέληξε στο εντυπωσιακό σύνολο του 1,4 δισεκατομμυρίου δολαρίων, η δράση συνεχίστη στη δημοπρασία της Μεταπολεμικής και Σύγχρονης Τέχνης στο Sotheby’s την προηγούμενη Πέμπτη, με την ιστορική και θεαματική αγορά του πίνακα του Jean-Michel Basquiat από το 1982 που έσπασε μια σειρά από ρεκόρ.
Μετά από 11 λεπτά διαπραγματεύσεων, πολιορκίας και πολλών “oohs” και “aahs”, ο πίνακας πωλήθηκε τελικά για 110,5 εκατομμύρια δολάρια, στον Ιάπωνα συλλέκτη Yusaku Maezawa. Λεπτά μετά την αγορά, ο Maezawa στράφηκε στα social media για να μοιραστεί τη χαρά του με το κοινό. “I am a lucky man […] When I first encountered this painting, I was struck with so much excitement and gratitude for my love of art. I want to share that experience with as many people as possible.”
Η τιμή πώλησης αποτελεί τριπλό ρεκόρ: ρεκόρ τιμής για τα έργα του ίδιου του Basquiat, ρεκόρ για οποιοδήποτε έργο από Αμερικανό καλλιτέχνη που έχει πωληθεί σε δημοπρασία, αποτελεί όμως και τη δεύτερη υψηλότερη τιμή που έχει φτάσει οποιοδήποτε σύγχρονο έργο σε οποιαδήποτε δημοπρασία.
Το αποτέλεσμα αυτό δημιουργεί βέβαια και μια σειρά από ερωτηματικά. Είναι άραγε ο Basquiat ο επόμενος Warhol; Είτε ναι είτε όχι, αξίζει άραγε ένα έργο τόσα χρήματα; Επίσης, πώς καταλήγει να πωληθεί ένα έργο του Basquiat για ένα τέτοιο αστρονομικό ποσό, και γιατί αυτό το συγκεκριμένο έργο του καλλιτέχνη και όχι κάποιο άλλο;
Για απαντήσεις και απόψεις επί του θέματος γενικότερα, διαβάστε εδώ και εδώ και εδώ. #Sold