Συρανό ντε Μπερζεράκ: Ένας Νάνος με Μεγάλο Μπόι

Συρανό ντε Μπερζεράκ

Ο «Συρανό ντε Μπερζεράκ» του Joe Wright είναι ένα μιούζικαλ «δωματίου» με τον Peter Dinklage στον πρωταγωνιστικό ρόλο να αποδεικνύει ότι το ταλέντο δεν μετριέται σε ύψος.

Συρανό Ντε Μπερζεράκ | Joe Wright | Peter Dinklage, Haley Bennett, Kelvin Harrison Jr. | ΗΠΑ, Καναδάς, Ηνωμένο Βασίλειο

Αυτή τη φορά ο Συρανό δεν έχει μεγάλη μύτη. Παραμένει γενναίος, ρομαντικός, με τρυφερή καρδιά και κοφτερή γλώσσα, κρυφά και βαθιά ερωτευμένος με τη Ρωξάνη, πιστός φίλος και προστάτης της (αφού δεν είναι εραστής της). Εξακολουθεί να ρίχνεται ατρόμητος στις μάχες, να ξιφουλκεί για λόγους τιμής, να αδιαφορεί για τις κακουχίες. Προστατεύει τον εκλεκτό της καλής του, τον Κριστιάν, του δανείζει τις λέξεις και τη φλόγα της καρδιάς του γράφοντάς της γράμματα αντ’ αυτού. Ζει στραγγαλισμένος στον ανείπωτο έρωτά του, παρακολουθώντας με κομμένη την ανάσα τη Ρωξάνη και τον Κριστιάν να δίνουν υπόσχεση αιώνιας αγάπης και παθιασμένα φιλιά. Όμως, αυτή τη φορά δεν είναι η μεγάλη του μύτη που φταίει για τα δεινά του.

Συρανό ντε ΜπερζεράκΌσοι έτυχε να δείτε ή να ακούσετε για την εκδοχή της ιστορίας του Συρανό Ντε Μπερζεράκ που ανέβηκε στο Μπρόντγουεϊ πριν από τέσσερα χρόνια, την οποία μετέφερε ο Joe Wright στο σινεμά, γνωρίζετε προφανώς πως αυτή τη φορά ο Γάλλος στρατιώτης και ποιητής είναι νάνος, το έργο είναι μιούζικαλ, η μουσική είναι γραμμένη από τους Aaron Dessner και Bryce Dessner του ροκ συγκροτήματος The National και ο Κριστιάν (Kelvin Harrison Jr.) είναι μαύρος.

O φετινός Συρανό ντε Μπερζεράκ είναι ένα καλοδουλεμένο ερωτικό τρίγωνο διαστάσεων υπερπαραγωγής και εσωτερικών αναζητήσεων χολιγουντιανής υπόστασης, που διαθέτει ένα αξιοπρόσεκτο καστ και έναν πρωταγωνιστή, τον Peter Dinklage, που βγήκε από το  «Game Of Thrones» για να αποδείξει ότι το ταλέντο είναι θέμα ψυχής.

Συρανό ντε ΜπερζεράκΟι πρωτοτυπίες οφείλονται καταρχήν στην Erica Schmidt, η οποία διασκεύασε και σκηνοθέτησε για το θέατρο το περίφημο μυθιστόρημα του Edmond Rostand, επιλέγοντας ως χαρακτηριστικό γνώρισμα του ήρωα αντί για τη μεγάλη του μύτη το κοντό του μπόι.

Η αντικατάσταση θεωρήθηκε από ορισμένους ως «μυστική» συμφωνία ανάμεσα στη θεατρική σκηνοθέτρια και διασκευάστρια του έργου και τον πρωταγωνιστή, καθώς στην πραγματική ζωή η Erica Schmidt είναι παντρεμένη με τον Peter Dinklage, ο οποίος υποδύθηκε τον Συρανό και στο θέατρο. Οι φήμες διαψεύστηκαν, αλλά και να ισχύουν τι σημασία έχει;

Όλο το νόημα της ιστορίας του Rostand είναι η αξία, ή καλύτερα η απαξία του φαίνεσθαι. Πώς δηλαδή μπορεί να νιώθει όποιος δεν πληροί τις κοινωνικά κατασκευασμένες προδιαγραφές για να ερωτευτεί, να ευτυχήσει, να αγαπήσει, να διακριθεί, να εξελιχθεί, να ζήσει, να αρπάξει τη ζωή από τα μαλλιά. Πώς μπορείς να υπάρχεις μακριά από στερεότυπα. Πώς υπάρχεις μέσα στα στερεότυπα. Ακόμη και γιατί οι προσπάθειες να γκρεμιστούν τα στερεότυπα είναι το ίδιο επίκαιρες τον 19ο αιώνα του Edmond Rostand και τον 21ο αιώνα του Joe Wright.

Συρανό ντε ΜπερζεράκΑν και οι κινηματογραφικές (και θεατρικές) μεταφορές της ωραιοποιημένης ιστορίας του Συρανό ντε Μπερζεράκ (πρόκειται για υπαρκτό πρόσωπο, δεινό ρήτορα και σπουδαίο πολεμιστή, ερωτευμένο με την Ρωξάνη, αλλά και υπερδραστήριο εραστή ανδρών και γυναικών) είναι πολλές, το ενδιαφέρον (μειωμένο ή αμείωτο) παραμένει.

Στην προκειμένη εκδοχή, ευτυχώς. Γιατί το μιούζικαλ «δωματίου» του Joe Wright διαθέτει τα συστατικά μιας ρομαντικής περιπέτειας εποχής κι ενός ερωτικού δράματος ανεξαρτήτως εποχής. Με τα μουσικά κομμάτια της ταινίας να μην έχουν απολύτως τίποτε φαντασμαγορικό και να ακούγονται ως ψίθυροι στο αφτί (μέχρι που περνούν και απαρατήρητα), τα σκηνικά (η ελεύθερη αναβίωση της εποχής από το 1640 μέχρι το 1712 έγινε σε ένα νησί της Σικελίας) και τα κοστούμια να διεκδικούν εύλογα Όσκαρ (το μοναδικό, αν και δεν σημαίνει απαραιτήτως κάτι αυτό) και τις πρωτότυπες παρεμβάσεις της Erica Schmidt, ο φετινός Συρανό ντε Μπερζεράκ είναι ένα καλοδουλεμένο ερωτικό τρίγωνο διαστάσεων υπερπαραγωγής και εσωτερικών αναζητήσεων χολιγουντιανής υπόστασης, που διαθέτει ένα αξιοπρόσεκτο καστ και έναν πρωταγωνιστή, τον Peter Dinklage, που βγήκε από το  «Game Of Thrones» για να αποδείξει ότι το ταλέντο είναι θέμα ψυχής.

Περισσότερο σινεμά στην αθηΝΕΑ:

Η Ελευθερία ενός Φυλακισμένου

American Book Club: Κινηματογραφικό Φεστιβάλ στην Ελληνοαμερικανική Ένωση

Από το «Μπέλφαστ» με Αγάπη

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΣ
Δημοσιογράφος | NO MAN'S LAND
Δημοσιογράφος | NO MAN'S LAND

Η Κυβέλη Χατζηζήση σπούδασε δημοσιογραφία και εργάστηκε σε εφημερίδες και περιοδικά μεγάλης κυκλοφορίας (Έθνος, Βήμα, Marie Claire), στο Mega και το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ασχολήθηκε με το καλλιτεχνικό, το κοινωνικό και το διεθνές ρεπορτάζ, καθώς και την κοινωνική επιχειρηματικότητα. Μετά από τριάντα χρόνια στον χώρο, ξαναρχίζει να σπουδάζει (Ευρωπαϊκό Πολιτισμό στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο) και να ενδιαφέρεται, όπως πάντα, να εντοπίζει ιστορίες άξιες να ειπωθούν.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Τα σημαντικότερα νέα της ημέρας, στο inbox σου κάθε μεσημέρι!

ΕΓΓPΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER

+