“Life Without Love is No Life at All”

Ταξιδεύοντας, ο Μικρός Πρίγκιπας συνειδητοποιεί τη μοναδικότητα του ρόδου του που αν και μοιάζει στην όψη με όλα τα άλλα ρόδα, ξεχωρίζει γιατί είναι το λουλούδι που πότισε, προστάτευσε, σκότωσε τα σκουλήκια του, το άκουσε να παραπονιέται, να καμαρώνει και να σιωπά. Είναι το δικό του ρόδο το καλύτερο, γιατί το είδε με τα μάτια της καρδιάς.

Για τον Antoine de Saint-Exupéry, το συγγραφέα του Μικρού Πρίγκιπα, η Κονσουέλο, είναι το πιο ακριβό ρόδο του, ο λόγος ύπαρξής του. Εκείνος ξέρει μόνο σε τι διαφέρει εκείνη από τις άλλες και εκτιμάει τις ομορφιές της. Η δυνατότητα να βλέπει κανείς πέρα από την υλική διάσταση των πραγμάτων αποτελεί για τον συγγραφέα-πιλότο σημαντικό στοιχείο της ανθρώπινης ζωής. Η αλληλογραφία τους, ως μέσο επικοινωνίας, αποτελεί κατάθεση ψυχής: σκέψεις, συναισθήματα, αδυναμίες αποτυπώνονται στο χαρτί με τη μοναξιά, την αγάπη, τον θάνατο και την εμπιστοσύνη να αποτελούν τους κύριους θεματικούς άξονες και την ιστορία του Μικρού Πρίγκιπα να υφαίνεται σε κάθε τους γράμμα.

Ο Μικρός Πρίγκιπας λειτουργεί σκηνοθετικά σαν να είναι ο τρίτος συνομιλητής και ακροατής των μύχιων σκέψεων των δύο πρωταγωνιστών, των οποίων η αγάπη είναι έκδηλη και δεν χωράει σε μια γυάλα. Στη σκιά του Μικρού Πρίγκιπα, οι δύο σύζυγοι λεκτικοποιούν τον έρωτά τους, όταν λόγω συνθηκών τους χωρίζουν οι αποστάσεις. Ο πληθυντικός αριθμός που χρησιμοποιείται στην αλληλογραφία δηλώνει το σεβασμό στο πρόσωπο ενός άνδρα που έχει δεθεί με τη γυναίκα του πνευματικά και σαρκικά, ενώ αυτή είναι μοναδική για εκείνον στον κόσμο, κι εκείνος είναι επίσης μοναδικός για αυτή.

Ο Θοδωρής Τσαπακίδης στήνει ένα pocket musical δωματίου που εστιάζει στο ποιητικό, μεταφυσικό και υπαρξιακό κομμάτι της ιστορίας του Μικρού Πρίγκιπα. Επιλέγοντας εύστοχα την Οικία Άγγελου και Λητώς Κατακουζηνού για να στεγάσει θεατρικά αυτόν τον επίγειο και παράλληλα υπεραισθητό έρωτα του Αντουάν και της Κονσουέλο, αποτελώντας φυσικό σκηνικό του έργου, πετυχαίνει να αναδείξει μέσω της υπάρχουσας αλληλογραφίας τους χαρακτήρες των δυο παρτενέρ, την αφοσίωση, την άνευ όρων αποδοχή και παραδοχή, την κατανόηση, τη δοτικότητα που δίνει νόημα στην ανθρώπινη σχέση και η ελευθερία που είναι το μέγιστο δώρο αγάπης.

Ο Μικρός Πρίγκιπας λειτουργεί σκηνοθετικά σαν να είναι ο τρίτος συνομιλητής και ακροατής των μύχιων σκέψεων των δύο πρωταγωνιστών, των οποίων η αγάπη είναι έκδηλη και δεν χωράει σε μια γυάλα.

Στο πλαίσιο της συνεχούς ροής των αλληλοτροφοδοτούμενων συναισθημάτων, η Ελπίδα Τοπάλογλου και ο Βαγγέλης Παπαδάκης δίνουν υπόσταση σε μια ιστορία που σχοινοβατεί μεταξύ δύο κόσμων, του πραγματικού και του φανταστικού. Από τα highlights της παράστασης είναι η live συνοδεία πιάνου από την Βέρα Χατζηπαπά, που σε μεταφέρει μουσικά στον πλανήτη του Μικρού Πρίγκιπα.

Συνοψίζοντας, ο Μικρός Πρίγκιπας και το ρόδο του αποτελεί μια προσεγμένη προσπάθεια υπενθύμισης του φορτίου που φέρει η δημιουργία δεσμών, καθώς γίνεσαι για πάντα υπεύθυνος, για ό,τι επιλέγεις να εξημερώσεις.

Η έγκαιρη προσέλευση ή παραμονή μετά το πέρας της παράστασης συστήνεται ανεπιφύλακτα, προκειμένου να περιηγηθείτε όσο είναι εφικτό στην υπέροχη Οικία, την επιμέλεια της οποίας έχει αναλάβει η Σοφία Πελοποννησίου. Η δεύτερη διανομή, με τον Βασίλη Πουλάκο και τη Μαρία Ρήγα έχει αρχίσει από τις 10 Μαΐου.

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΣ
Drama Queen
Drama Queen

Η Δέσποινα (Ντέπυ) Κορεντίνη είναι απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με μεταπτυχιακό στις Επιστήμες της Αγωγής. Ως γνήσια Αρσακειάδα με παράδοση στη φιλολογία, η συγγραφική και καλλιτεχνική φύση της εκδηλώθηκε από πολύ νωρίς. Το θέατρο ήταν και είναι πάντα το alter ego της. Πιστεύοντας ότι το θέατρο ωφελεί σημαντικά την ψυχική υγεία, βλέπει την κριτική περισσότερο ως δημιουργική αποτίμηση της σκηνοθετικής σύλληψης και παραγωγής του έργου. Αγαπά πολύ τη διδασκαλία, το διάβασμα (κουβαλάει πάντα ένα βιβλίο μαζί) και φυσικά το θέατρο, ενώ στις ελεύθερες ώρες της χορεύει στους λάτιν ρυθμούς.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Τα σημαντικότερα νέα της ημέρας, στο inbox σου κάθε μεσημέρι!

ΕΓΓPΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER