Οκτώβριος 2020: Mήνας Aναμονής της Έναρξης των Μουσικο-Θεατρικών Παραστάσεων

Σε μια εποχή που κανένας δεν μπορεί να προγραμματίσει τίποτα και τα πάντα είναι ρευστά, διότι καθορίζονται από την πορεία της πανδημίας, τόσο το φιλοθεάμον κοινό, όσο φυσικά και οι εργαζόμενοι του καλλιτεχνικού χώρου βρίσκονται εν αναμονή της εξαγγελίας των μέτρων για το άνοιγμα των κλειστών χώρων θεάματος. Οι προπωλήσεις για τις παραστάσεις έχουν αρχίσει ήδη, ενώ έχουν ήδη δοθεί τα voucher των παραστάσεων που δεν πραγματοποιήθηκαν λόγω του lockdown.

Έχοντας μπει από την περίοδο της καραντίνας και έπειτα σε μια νέα, ψηφιακή θεατρική πραγματικότητα. όπου αξιοποιούνται οι δυνατότητες που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες, ο σκηνοθέτης, ηθοποιός και μεταφραστής Δημήτρης Τάρλοου, στο σημείωμα αναγγελίας, υπογραμμίζει την πραγματοποίηση της πρώτης διαδικτυακής μετάδοσης παράστασης σε πραγματικό χρόνο (real time live streaming).

Αυτή η προσπάθεια έρχεται να δημιουργήσει ένα νέο είδος, το κινηματογραφούμενο θέατρο. Η πρώτη online πρεμιέρα ξεκινάει στις 11 Οκτωβρίου με τον Γιούγκερμαν του Μ. Καραγάτση, σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Τάρλοου, θεατρική διασκευή του Στρατή Πασχάλη και με τη ζωντανή μουσική της Κατερίνας Πολέμη. Στον ομώνυμο ρόλο, συνεχίζει με επιτυχία ο Γιάννης Στάνκογλου.

Φέτος, για πρώτη φορά, το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, επεκτείνει τις καλλιτεχνικές του δράσεις κατά τη φθινοπωρινή-χειμερινή σεζόν, με μια σειρά από ερευνητικά πρότζεκτ που έχουν τίτλο Open Plan, καταργώντας τείχη και οριοθετήσεις και δίνοντας βήμα στην ελεύθερη σκέψη και κίνηση.

Το εργαστήριο χορού με τον πρωτοπόρο Γάλλο χορογράφο Kader Attou εγκαινιάζει το Layers of Street, φέρνοντας στο Φεστιβάλ, το hip hop και τη street dance κουλτούρα. Στο πλαίσιο του κύκλου Chronotopia, πραγματοποιείται συνεργασία του Φεστιβάλ Αθηνών, του Φεστιβάλ CTM του Βερολίνου και του Goethe-Institut Athen, στοχεύοντας στην ανάδειξη της σύγχρονης πειραματικής και ηλεκτρονικής μουσικής. Η Μαριάννα Καβαλλιεράτου προτείνει ένα εργαστήριο εισαγωγής στη δημιουργική γλώσσα του σύγχρονου χορού και της κίνησης, αποκλειστικά για εφήβους, με ή και χωρίς εμπειρία εκπαίδευσης στον χορό, ενώ στο πλαίσιο του κύκλου Morphés, η Ιωάννα Κουρμπέλα διοργανώνει εργαστήριο μόδας, ανοικτό σε όλους, εμπνευσμένο από τη μορφή της Ιφιγένειας.

Οι δράσεις αυτές του Φεστιβάλ, προσβάσιμες και διαδικτυακώς, απευθύνονται σε επαγγελματίες καλλιτέχνες, αλλά και στο ευρύτερο κοινό όλων των ηλικιών. Για την υλοποίησή τους ενεργοποιείται ο Χώρος Β της Πειραιώς 260.

Σε μια συνεχή διαδικτυακή παρουσία ήδη από την περίοδο της καραντίνας, η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση καλεί το κοινό να παρακολουθήσει και να συμμετάσχει σε μια σειρά καλλιτεχνικών κειμένων, περφόρμανς, ζωντανών εκπομπών και οπτικοακουστικών έργων. To ψηφιακό πρότζεκτ The City Talks Back φέρνει κοντά αρχιτέκτονες, πολεοδόμους, ακτιβιστές, καλλιτέχνες και ανθρωπολόγους, ώστε να εξερευνήσουν τις ηχοποιητικές διαστάσεις της σημερινής Αθήνας. Στις 20 Οκτωβρίου, παρουσιάζεται live το Becoming the City από το Φόρουμ Συριακής και Ελληνικής Νεολαίας.

Το Από Μηχανής Θέατρο, θέλοντας να δώσει το παρόν σε αυτή την ιδιάζουσα θεατρική χρονιά, παρουσιάζει το ρεπερτόριό του, που ξεκινάει με τις δύο παραστάσεις που παίχθηκαν στην αυλή του Χυτηρίου, Το Δάνειο του Jordi Galceran με τους Δημήτρη Μυλωνά και Σωτήρη Χατζάκη και το Λαμπρό μου Διαζύγιο, της Geraldine Aron, με την Αλεξάνδρα Παλαιολόγου σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Μυλωνά, που φέρει σκηνοθετική υπογραφή και για το Όπου κι Αν Πας Να Μη Χαθείς του Νίκου Σκορίνη. Στις θεατρικές σκηνές του Από Μηχανής θα ανέβουν οι Ακύμαντοι το πολιτικό μυθιστόρημα, επίσης του Νίκου Σκορίνη, σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη, ενώ θα δούμε και την Κληρονομιά του Pierre Marivaux, από την ομάδα Zero Gravity, σε σκηνοθεσία του Γιάννη Νταλιάνη.

Επίσης θα επαναληφθεί η ερευνητική παράσταση πάνω στη Μεταμόρφωση του Kafka, σε σκηνοθεσία Τάσου Σαγρή σε μια παραγωγή του Ινστιτούτου Πειραματικών Τεχνών. Σε ελληνική version, θα δούμε το Homos, ή Όλοι στην Ελλάδα [Homos, or Everyone in America] του Jordan Seavey, σε σκηνοθεσία του Αντώνη Γαλέου. Παράλληλα, στο Από Μηχανής από Γενάρη, οι θεατρικές ομάδες “TheArtes” των Κωνσταντίνου Κυριακού και Κατερίνας Μπιλάλη και οι “Μπουφόνοι” της Βίλης Σωτηροπούλου παρουσιάζουν για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε ενιαία παράσταση με τον τίτλο Νέα απ’ τον Θερβάντες, 4 μονόπρακτα του Miguel de Cervantes, επαναπροσδιορίζοντας όσα ξέρουμε για τον σπουδαίο Ισπανό συγγραφέα, καθώς τα μονόπρακτο αποκαλύπτουν τον “δραματουργικό” του χαρακτήρα. Τέλος, στη σκηνή του θεάτρου θα ανέβει και η παράσταση Μάκμπεθ Λαίδη Μάκμπεθ, μια σπουδή για τρεις ηθοποιούς βασισμένη πάνω στη σεξπιρική τραγωδία Μακμπέθ.

Να σημειωθεί πως στον κατάλογο των θεατρικών παραστάσεων, που αναγκαστικά μεταθέτουν τις πρεμιέρες τους, όπως η παράσταση Γίδα ή Ποια είναι η Σύλβια (22/10), προστίθενται η Προδοσία του Harold Pinter στο θέατρο Βρετάνια, σε σκηνοθεσία Αιμίλιου Χειλάκη που διατηρεί ρόλο στην παράσταση μαζί με τους Αθηνά Μαξίμου και Λάκη Λαζόπουλο, το Φαίδρας Έρως, της Sarah Kane στο Μπάγκειον σε σκηνοθεσία Άντζελας Μπρούσκου και το Κάθε Πέμπτη, Κύριε Γκρήν, στο θέατρο Μουσούρη σε σκηνοθεσία Πέτρου Φιλιππίδη.

Ακόμα, το γνωστό κι αγαπημένο κοινωνικό θεατρικό έργο Ανθισμένες Μανόλιες του Robert Harling ανεβαίνει τη νέα θεατρική χειμερινή περίοδο 2020-2021 στο θέατρο Χυτήριο, σε μετάφραση και σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Κυριακού, ενώ πρώτη φορά για τα ελληνικά θεατρικά δεδομένα, παρουσιάζεται το  θεατρικό έργο, που συνδυάζει επιτυχημένα την ανθρωπιά με μια αίσθηση χιούμορ που δεν χαρίζεται, του βραβευμένου με Pulitzer Αμερικάνου συγγραφέα David Lindsay-Abaire, Good People στο θέατρο Αποθήκη σε σκηνοθεσία και μετάφραση της Άννας-Μαρίας Παπαχαραλάμπους.

Φαίνεται, συνεπώς, πως η νέα χειμερινή θεατρική σεζόν προσπαθεί να είναι εύφορη δραματουργικά αν και είναι κάπως ομιχλώδης κατά την έναρξή της, η οποία τοποθετείται προς τα τέλη Οκτώβρη, Θεού θέλοντος και κορωνοϊού επιτρέποντος.

“Υπάρχει πολύ μεγάλη ευχαρίστηση ξέρεις, να πηγαίνεις ενάντια στο ρεύμα”

Μπερνάρ Μαρί Κολτές

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΣ
Drama Queen
Drama Queen

Η Δέσποινα (Ντέπυ) Κορεντίνη είναι απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με μεταπτυχιακό στις Επιστήμες της Αγωγής. Ως γνήσια Αρσακειάδα με παράδοση στη φιλολογία, η συγγραφική και καλλιτεχνική φύση της εκδηλώθηκε από πολύ νωρίς. Το θέατρο ήταν και είναι πάντα το alter ego της. Πιστεύοντας ότι το θέατρο ωφελεί σημαντικά την ψυχική υγεία, βλέπει την κριτική περισσότερο ως δημιουργική αποτίμηση της σκηνοθετικής σύλληψης και παραγωγής του έργου. Αγαπά πολύ τη διδασκαλία, το διάβασμα (κουβαλάει πάντα ένα βιβλίο μαζί) και φυσικά το θέατρο, ενώ στις ελεύθερες ώρες της χορεύει στους λάτιν ρυθμούς.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Τα σημαντικότερα νέα της ημέρας, στο inbox σου κάθε μεσημέρι!

ΕΓΓPΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER