Νέες θεατρικές παραστάσεις προστίθενται στο καλεντάρι μας και φαίνονται εξόχως ενδιαφέρουσες. Μαζί τους και ήδη επιτυχημένες παραστάσεις, που ανανεώνουν το ραντεβού τους με το κοινό.
Τι καλύτερο για μια χειμωνιάτικη μέρα από μια θεατρική αίθουσα; Αφεθείτε στη θεραπευτική δύναμη του θεάτρου και απολαύστε τις ιστορίες του.
Η Βελανιδιά | Θέατρο Bios.Main
Ο Άντυ χάνει την κόρη του σε τροχαίο ατύχημα. Από τότε, τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται. Η ζωή του μοιάζει με θεατρικό έργο, στο οποίο πρέπει να συνεχίσει να παίζει χωρίς να ξέρει τα λόγια. Εκείνη που οδηγούσε το αυτοκίνητο είναι επαγγελματίας υπνωτίστρια. Από το ατύχημα και μετά, έχει χάσει το ταλέντο της. Οι παραστάσεις της είναι για κλάματα. Οι δυο τους έρχονται αντιμέτωποι όταν ο Άντυ σηκώνεται ως εθελοντής στο σόου της. Και αυτή τη φορά, στ’ αλήθεια, δεν ξέρει τα λόγια…
Η «Βελανιδιά» φέρνει επί σκηνής τον χειρότερο εφιάλτη του ηθοποιού. Κάθε βράδυ ανεβαίνει στη σκηνή και διαφορετικός καλεσμένος, χωρίς πρόβα, χωρίς να έχει διαβάσει το κείμενο και χωρίς να έχει την παραμικρή ιδέα για το τι πρόκειται να ακολουθήσει. Συναντιέται επιτόπου με τη Μαρίνα Αργυρίδου και μαζί πρωταγωνιστούν σε μια τολμηρή θεατρική πρόκληση, όπου τα όρια της πραγματικότητας συνεχώς μεταβάλλονται. Ο Ανδρέας Ανδρέου επανέρχεται στη σκηνή του Bios, σκηνοθετώντας μια απροσδόκητη ιστορία εξαπάτησης, απώλειας και συμφιλίωσης, δοσμένη με χιούμορ, τρέλα και ευαισθησία.
Σκηνοθεσία: Ανδρέας Γ. Ανδρέου | Ερμηνεία: Μαρίνα Αργυρίδου με καλεσμένους/ες: Δήμητρα Γαλάνη, Λεωνίδας Κακούρης, Μανώλης Καραντίνης, Σοφία Κόκκαλη, Ελένη Κοκκίδου, Αθηνά Μαξίμου, Άννα Μάσχα, Μιχάλης Μητρούσης, Γιάννης Νιάρρος, Μίλτος Πασχαλίδης, Γιάννης Στάνκογλου, Αλέξανδρος Σφακιανάκης, Τάνια Τσανακλίδου, Ιώβη Φραγκάτου, Μάρθα Φριντζήλα, Στρατής Χατζησταματίου, Νίκος Χατζόπουλος, Χριστίνα Χειλά-Φαμέλη
• Από τις 30 Ιανουαρίου | Δευτέρα-Τρίτη στις 21:00 | Θέατρο Bios.Main: Πειραιώς 84, Αθήνα, τηλ. 210 3425335
Ζάχαρη | Θέατρο Σταθμός
Στην Ελλάδα της κρίσης το ξαφνικό τηλεφώνημα αναγγέλλει αυτό που κανείς δεν περίμενε. Ο Πατέρας πέθανε. Ξαφνικά. Τίποτα δεν τους προετοίμασε. Εκτός, ίσως, από το βλέμμα του, που ήταν πάντα χαμηλό. Και θολό από τότε που πέθανε η αδερφή του, ο τελευταίος άνθρωπος που του θύμιζε το δικό του παρελθόν. Ποτέ δεν κοίταζε κανέναν στα μάτια. Έτσι κι αλλιώς, ποτέ δε μιλούσαν μέσα στο σπίτι.
Αισθήματα, σκέψεις, κατηγορίες, αγάπες, προδοσίες. Κι όμως, όσο κι αν δεν το πίστευε, πάντα μέσα του ήξερε ότι κάτι πάει στραβά. Την επόμενη μέρα, 28 Ιουλίου, είδε τους λογαριασμούς στην τράπεζα όλους άδειους. Ο Πατέρας δεν άφησε ούτε λεφτά για την κηδεία. Έκοψαν το ρεύμα και το νερό. Το πατρικό είχε μπει υποθήκη. Στο υπόγειο βρέθηκαν φωτογραφίες, πορνοφωτογραφίες για να είμαστε ακριβείς, με μια δεύτερη γυναίκα. Να, λοιπόν, πού εξαφανιζόταν τα μεσημέρια. Και το κερασάκι, δυο μέρες μετά την κηδεία χτυπάει την πόρτα η έφηβη χοντρή αδερφή. Από πού ξεφύτρωσε αυτή;
Οι υποψίες έγιναν, λοιπόν, πραγματικότητα. Η Αγία Ελληνική Οικογένεια, ένα μοναδικό είδος, αφομοιώνει την καταπίεση και τον συντηρητισμό αιώνων. Πάντα εντός της υπάρχει Αγάπη και εκτός της παραμονεύει το Χάος. Οτιδήποτε την απειλεί γίνεται αυτόματα εχθρός. Μας μένει λοιπόν κληρονομιά η Ενοχή. Όμως, απόψε, πίσω από τον καθρέφτη όλα θα έχουν happy end, γιατί ο καθρέφτης είναι μονόδρομος και πίσω του κρύβει μια Αλήθεια. Αυτή την Αλήθεια θα του αποκαλύψουν και θα ξεμπερδέψει με όλα αυτά μια για πάντα. Ναι, μια για πάντα. Μια παράσταση για την αγωνιώδη θλίψη που προκαλεί το τέλος, όταν όλες οι βεβαιότητες καταρρέουν. Για τη στιγμή που καλούμαστε να σταθούμε μπροστά στο ψεύδος και να αποποιηθούμε την κληρονομιά που μας φόρτωσαν.
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Αγαρτζίδης και Δέσποινα Αναστάσογλου| Ερμηνεία: Δημήτρης Αγαρτζίδης, Τατιάνα Άννα Πίττα, Ελίνα Ρίζου
• Από τις 23 Ιανουαρίου | Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00 | Θέατρο Σταθμός: Βίκτωρος Ουγκώ 55, Αθήνα, τηλ. 210 5230267
Η Άκρα Ταπείνωση | Θέατρο Θησείον
Ποια είναι σήμερα η σχέση μας με τα χρόνια της κρίσης; Με ποιους τρόπους άλλαξε η ζωή των ανθρώπων έπειτα από αυτή την κομβική ιστορική στιγμή; Με ποιες απρόσμενες διαδρομές διαπλέκονται τα ατομικά με τα συλλογικά βιώματα και πώς μια κοινωνία μπορεί να βρει τρόπους να τα αφηγηθεί; Σε ποιο σημείο βρίσκεται σήμερα η ελληνική κοινωνία μετά τις καταιγιστικές εξελίξεις του πυκνού ιστορικού χρόνου της τελευταίας δεκαετίας; Έχει άραγε τελειώσει η περίοδος της κρίσης ή μήπως, αντίθετα, έχει συμβάλει ώστε να εγκαινιαστεί μια νέα ιστορική περίοδος με κυρίαρχη τη γενική ανασφάλεια; Πώς μπορούν οι γενιές που έρχονται στο προσκήνιο να προχωρήσουν πέρα από το τραύμα της κρίσης χωρίς, όμως, αυτό να συνεπάγεται τη λήθη;
Στη νέα του παράσταση, ο Παντελής Φλατσούσης (Βραβείο Νέου Καλλιτέχνη του Θεάτρου 2022 από την Ένωση Ελλήνων Θεατρικών & Μουσικών Κριτικών), με μία ξεχωριστή ομάδα ηθοποιών [Δήμητρα Βλαγκοπούλου (Βραβείο Μελίνα Μερκούρη 2020), Βαγγέλης Αμπατζής, Λάμπρος Γραμματικός, Μαριάμ Ρουχάτζε), επιχειρεί να δώσει απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα με αφετηρία και όχημα το ομότιτλο μυθιστόρημα της πολυβραβευμένης Ρέας Γαλανάκη «Η Άκρα Ταπείνωση» (Καστανιώτης, 2015 – Βalkanika Literary Award, 2019).
Το μυθιστόρημα «Η Άκρα Ταπείνωση» εστιάζει στα γεγονότα της νύχτας της 12ης Φεβρουαρίου 2012, που μετέτρεψαν την Αθήνα σε πεδίο μάχης και άφησαν ανεξίτηλα τα ίχνη τους στην εικόνα της πόλης μέχρι σήμερα, ακριβώς 10 χρόνια μετά. Παρακολουθώντας την καθημερινότητα ανώνυμων ηρώων και ηρωίδων, διαφορετικών ηλικιών, καταβολών και ιδεολογιών, η συγγραφέας Ρέα Γαλανάκη εξετάζει την ιδιαίτερα κρίσιμη αυτή στιγμή της Ελλάδας της κρίσης στην ιστορική της διάσταση, σε διάλογο με γεγονότα προηγούμενων ιστορικών περιόδων αλλά και με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον. Συνομιλώντας διαρκώς με τις αρχαίες τραγωδίες, τις οποίες χρησιμοποιεί ως όχημα η συγγραφέας, επιχειρεί να φωτίσει τις συνέχειες και ασυνέχειες μεταξύ ατομικού και συλλογικού ιστορικού χρόνου, που έρχονται στο φως την περίοδο στην οποία αναφέρεται το βιβλίο.
Η παράσταση, που πρόκειται να κινηθεί στο μεταίχμιο μεταξύ μυθοπλασίας και πραγματικότητας, θα επιχειρήσει να αναψηλαφήσει τη μνήμη των πρώτων ετών της περασμένης δεκαετίας, αλλά και συνολικότερα την ελληνική κοινωνία κατά τα μεταπολιτευτικά χρόνια, με αφετηρία το σήμερα και κατεύθυνση προς το παρελθόν, στην προσπάθεια να βρει, μαζί με το κοινό, απαντήσεις για το μέλλον.
Σκηνοθεσία: Παντελής Φλατσούσης | Ερμηνεία: Βαγγέλης Αμπατζής, Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Λάμπρος Γραμματικός, Μαριάμ Ρουχάτζε
• Από τις 8 Φεβρουαρίου | Τετάρτη και Κυριακή στις 19:30, Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00 | Θησείον, Ένα Θέατρο για τις Τέχνες: Τουρναβίτου 7, Αθήνα, τηλ. 210 325 5444
Δίκαιοι | Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μπορεί ένας δίκαιος σκοπός να επιτευχθεί με άδικα μέσα; Μπορεί κανείς να αποφασίσει ποιος δικαιούται να ζήσει και ποιος όχι; Ο Albert Camus αντιτάσσει στον μηδενισμό που καλύπτει την Ευρώπη, από την εποχή του μέχρι και σήμερα, την ευαισθησία των «Δίκαιων».
Η δράση του έργου τοποθετείται στη Ρωσία του 1905. Τέσσερις επαναστάτες ετοιμάζονται να δολοφονήσουν με εκρηκτικό μηχανισμό τον Μεγάλο Δούκα Σεργκέι. Τη στιγμή όμως της απόπειρας, ο επιφορτισμένος με την εκτέλεση του σχεδίου Ιβάν Καλιάγιεφ υπαναχωρεί, μιας και στην άμαξα μαζί με τον Δούκα επιβαίνουν δύο παιδιά.
Με αφορμή τη ματαιωμένη δολοφονική επίθεση ξεσπά διαμάχη ανάμεσα στα μέλη της οργάνωσης γύρω από τα καίρια ζητήματα της βίας, της ηθικής και της ευθύνης. Οι επαναστάτες του Camus, εγκλωβισμένοι ανάμεσα στον θάνατο και τον έρωτα, ανάμεσα στη θέληση για ζωή και την απαίτηση για δικαιοσύνη, αναδεικνύουν τις συνέπειες του παραλόγου της κοινωνικής και πολιτικής ύπαρξης.
Σκηνοθεσία: Κατερίνα Γιαννοπούλου| Ερμηνεία: Γιώργος Κισσανδράκης, Γωγώ Παπαϊωάννου, Μιχάλης Πητίδης, Βασίλης Σαφός
• Από τις 18 Ιανουαρίου | Τετάρτη, Σαββατο και Κυριακή στις 20:00, Πέμπτη, Παρασκευή στις 20:30 | Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, Σκηνή Ωμέγα: Ηρώων Πολυτεχνείου 32 και Β. Γεωργίου, τηλ. 210 4143310
Τσιτάχ. Η Ερημιά του Τερματοφύλακα | Θέατρο Σταθμός
Ο καινούργιος μονόλογος «Τσιτάχ. Η Ερημιά του Τερματοφύλακα» του συγγραφέα Βασίλη Κατσικονούρη με πρωταγωνιστή τον Γιώργο Νινιό παίρνει παράταση για 10 ακόμα παραστάσεις, από τις 21 Ιανουαρίου.
Ο Τσιτάχ, ο «αίλουρος», ένας πολύπειρος βετεράνος τερματοφύλακας της Εθνικής Ελλάδος, είναι προσκεκλημένος σε ένα σχολείο για να μιλήσει στα παιδιά με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αθλητισμού. Κάθεται αργά στο θρανίο του και μας ταξιδεύει επί 70 λεπτά στη μακροχρόνια και ταραχώδη πορεία του.
Η Ερμίνα Κυριαζή σκηνοθετεί έναν εκπληκτικό Γιώργο Νινιό στον ρόλο του παλαίμαχου τερματοφύλακα, σε κείμενο του Βασίλη Κατσικονούρη. Στη σκηνή εμφανίζεται ο Τσιτάχ, ένα μείγμα Charles Bukowski με Νίκο Αλέφαντο και Γιώργο Γεωργίου. Η κίνηση, οι ατάκες, η εμφάνιση, ο λόγος, είναι όλα απολαυστικά. Δυνατές, όμως, είναι και οι σιωπές του Τσιτάχ, όπως και το κατεβασμένο κεφάλι του από τα γκολ που έφαγε από τη ζωή.
Διαβάστε την κριτική για την παράσταση εδώ.
Σκηνοθεσία: Ερμίνα Κυριαζή-Γιώργος Νινιός | Ερμηνεία: Γιώργος Νινιός
• Από τις 21 Ιανουαρίου | Σάββατο στις 18:15 και Κυριακή στις 21:00 | Θέατρο Σταθμός: Βίκτωρος Ουγκώ 55, Αθήνα, τηλ. 210 5230267
Πόσο Πολύ Φοβάμαι Ότι Θα Φύγεις. Ένα Παιχνίδι Ρόλων | ΝΤόΜ – «Θέατρο Σπίτι»
Μια σύνθεση ερωτικών σκηνών από τη σύγχρονη και την κλασική ρωσική δραματουργία από διαφορετικά έργα, διασκευές του Chekhov, του Vyrypaev και του Dostoevsky. Μια παράσταση-σπουδή για τη συνθήκη της δέσμευσης.
Ο φόβος της δέσμευσης, η ταχύτητα της εποχής, τα κινητά, η διαστρεβλωμένη ερωτική συνεύρεση της εποχής του ίντερνετ, η δυσκολία του «σ’ αγαπώ» και οι συνέπειες αυτού. Η έντονη επιθυμία για σύνδεση με την/τον απέναντι που τελικά μπορεί να είναι και δίπλα. Οι μάσκες που φοράμε στις σχέσεις, οι διαφορετικές πτυχές του εαυτού μας που εμφανίζονται ανάλογα με τις συνθήκες, και τελικά οι στιγμές που δεν φοράμε μάσκα. Πώς είναι να είμαστε αληθινοί απέναντι στον άλλο, να του λέμε μόνο την αλήθεια, την πραγματική βαθιά μας αλήθεια;
Σκηνοθεσία: Βάσια Βελτσίστα | Ερμηνεία: Αθανασία Αγοράκη, Ηλίας Κούτλας
• Από τις 13 Ιανουαρίου | Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00 | ΝΤόΜ – «Θέατρο Σπίτι»: Βαλτετσίου 50-52, τηλ. 697 7505320
Διαβάστε επίσης στην αθηΝΕΑ:
Θεατρικός Ιανουάριος με Δυνατές Παραστάσεις
Μουσικοί του Κουτιού: Τρελό Unbox Μουσικής στον Σταυρό του Νότου Club
Janis Joplin «Πάρε Ένα Κομμάτι της Καρδιάς μου»