5 Ταινίες με Αυτοκίνητα Συμπρωταγωνιστές

Θα είχε ενδιαφέρον να βρούμε ταινίες που το θέμα τους σχετίζεται με τον 20ο και τον 21ο αιώνα, αλλά στη διάρκειά τους οι χαρακτήρες δεν χρησιμοποιούν ούτε ένα αυτοκίνητο. Στοιχηματίζω ότι δεν θα είναι πάρα πολλές!

Προσωπικά, λατρεύω τις σκηνές μέσα στα αυτοκίνητα, με το δρόμο πίσω και το τοπίο να είναι ψεύτικο, τα τιμόνια να γυρνάνε ακανόνιστα και το “αμάξι” να κουνιέται λες και είσαι σε πλοίο στο Κάβο Ντόρο. Αγαπώ τα λάθη, όπως τα αυτοκίνητα που έχουν τρακάρει με ό,τι υπάρχει στο δρόμο, αλλά στην επόμενη σκηνή είναι λες και τα πήρες από την αντιπροσωπεία. Μ’ αρέσει που υπάρχει πάντα ένα ταξί εκεί που το ψάχνει ο πρωταγωνιστής μας ή η ευχέρεια να παρκάρεις όπου θες.

Όταν σκεφτήκαμε να κάνουμε ένα αφιέρωμα στις ταινίες με αυτοκίνητα συμπρωταγωνιστές, ούτε που είχαμε φανταστεί πόσο δύσκολη θα ήταν η επιλογή. Η τελική πεντάδα μας σχετίζεται με τα προσωπικά, κινηματογραφικά βιώματα του υποφαινόμενου συντάκτη, δεν γίνεται όμως να μην αναφέρουμε στην εισαγωγή αυτή τον τηλεοπτικό ΚΙΤ, το Batmobile, το “The Fast and the Furious” ή το “Επιστροφή στο Μέλλον”. Όπως και το Volkswagen βανάκι στο “Little Miss Sunshine”, αλλά και στο ελληνικό “Ας Περιμένουν οι Γυναίκες”. Δυστυχώς, δεκάδες ταινίες θα αδικηθούν – επιφυλασσόμαστε όμως να τις τιμήσουμε στο επόμενο αφιέρωμα!

Ronin σε σκηνοθεσία του John Frankenheimer (1998)

Η ταινία περιλαμβάνει δύο πολύ ζωντανές σκηνές με αυτοκίνητα. Η πρώτη στη Νότια Γαλλία, με σκηνές κοντά στη θάλασσα, αλλά και στο βουνό, όπου μετά από μια ενέδρα εμπλέκονται ένα Audi S8, τρία Citroën ΧΜ και μια παλιά Mercedes-Bens 450 SEL με τον Robert de Niro, τον Jean Reno, τον Stellan Skarsgard να στήνουν μια θανάσιμη παγίδα στους “κακούς”.

Ακολουθεί, όμως, μια ακόμα πιο συγκλονιστική αυτοκινητιστική μάχη, μέσα στο Παρίσι, όπου μια BMW 535i και ένα Peugeot 406 τρέχουν σαν δαιμονισμένα στους δρόμους της Πόλης του Φωτός, με τη Natascha McElhone στο τιμόνι της “μπέμπας” και τον Robert De Niro στο Peugeot. Κάτι που κάνει ιδιαίτερη εντύπωση είναι η απουσία μουσικής, με μόνο ήχο αυτό των μηχανών, αλλά και ο τρόπος λήψης των σκηνών που δημιουργεί φοβερή ένταση και έχει ιδιαίτερη αληθοφάνεια.

Tip: Τα αυτοκίνητα των stuntmen ήταν δεξιοτίμονα και στις λήψεις των ηθοποιών υπήρχαν ψεύτικα τιμόνια αριστερά.

Gone in 60 Seconds σε σκηνοθεσία του Dominic Sena (2000)

Πρόκειται για remake της ομότιτλης ταινίας του 1974. Ο αποσυρθείς από τις κλοπές αυτοκινήτων, μηχανικός Nicolas Cage πρέπει να παραδώσει 50 αυτοκίνητα πολυτελείας, καθώς απειλείται η ζωή του άσωτου αδερφού του. Το crew του, η Angelina Jolie, ο Robert Duvall, ο Vinnie Jones και πολλοί άλλοι θα τον βοηθήσουν σε αυτή την αποστολή, το “Low Rider” παίζει στο CD και φτιάχνει τη διάθεση, και ενώ τα αυτοκίνητα οδηγούνται, το ένα μετά το άλλο, σε ένα φορτηγό πλοίο, μια Shelby Mustang GT του 1968 που ονομάζεται χαϊδευτικά Eleanor, θα οδηγήσει τον Nicolas Cage σε μπελάδες. Έτσι συμβαίνει, όμως, με ό,τι αγαπάς.

Tip: Υπάρχει στο IMDb λίστα με τα 50 αυτοκίνητα που κλάπηκαν και το παρατσούκλι τους.

Goldfinger σε σκηνοθεσία του Guy Hamilton (1964)

Τι μπορεί να πει κανείς για τη θρυλική Aston Martin DB5, “το αυτοκίνητο του Bond”, όπως έχει γίνει ευρέως γνωστή. Εμφανίζεται σε 7 διαφορετικές ταινίες του James Bond, με πρώτη το “Goldfinger” και εν συνεχεία στο “Thunderball”, στο “Golden Eye”, για μια σκηνή στο “Tomorrow Never Dies”, στο “Casino Royale”, στο “Skyfall” και στο “Spectre”. Στις ταινίες του Bond θα δούμε και άλλες εκδόσεις της Aston Martin, με το συγκεκριμένο, όμως, αυτοκίνητο να είναι customised, ώστε να αποτελεί σύμμαχο και φίλο του πράκτορα 007. Ποιος δεν έχει αγαπήσει τον Q να εξηγεί στον James τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως η εκτινασσόμενη θέση συνοδηγού, τα πυροβόλα, η ασπίδα στο πίσω μέρος ή οι πινακίδες που αλλάζουν; Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει περάσει στη σφαίρα του θρύλου και θα το βρούμε και σε άλλες ταινίες, ως αναφορά για τον πράκτορα 007, όπως στο “The Return of the Man from U.N.C.L.E.”, στο “Catch Me If You Can”, στους “Άγγελους του Τσάρλυ” και στο “The Life and Death of Peter Sellers”.

Tip: Τα αρχικά DB τιμούν τον ιδιοκτήτη της αυτοκινητοβιομηχανίας από το 1947 μέχρι το 1972, Sir David Brown.

Blues Brothers σε σκηνοθεσία του John Landis (1980)

Θα πρέπει να παραβλέψουμε τη θεϊκή μουσική αυτής της ταινίας και να πάμε κατευθείαν στην υπόθεση. Το ορφανοτροφείο όπου μεγάλωσαν δεν έχει χρήματα να πληρώσει τις εισφορές του, έτσι οι Blues Brothers θα “δουν το φως” και θα ξαναστήσουν τη μπάντα για μια μεγάλη, μοναδική συναυλία που θα αποφέρει τα χρήματα αυτά. Ο John Belushi και ο Dan Akroyd, ως Jake και Elwood, θα οργώσουν το Ιλλινόις ώστε να καταφέρουν να διαφημίσουν το γεγονός. Το Bluesmobile ήταν μια Dodge Monaco Sedan, η κλασική μάρκα αυτοκινήτων που χρησιμοποιούσε η αστυνομία στα 70s. Με μια θηριώδη μηχανή 440 Magnum, αποτέλεσε το εργαλείο διαφυγής των δύο αδερφών από κάθε κακοτοπιά, αστυνομικούς, “ναζιστές του Ιλλινόις”, τους Good Old Boys και… μια γυναίκα, μέχρι που διαλύθηκε στο κέντρο του Σικάγο.

Tip: Για τις ανάγκες της ταινίας χρησιμοποιήθηκαν 13 διαφορετικές Dodge Monaco και καταστράφηκαν 60 παροπλισμένα, αστυνομικά οχήματα.

Rush σε σκηνοθεσία του Ron Howard (2003)

Η επική κόντρα του Niki Lauda με τον James Hunt από τη Φόρμουλα 3 μέχρι τη Φόρμουλα 1 αποτυπώθηκε σε αυτή τη συμπαθέστατη ταινία που συνδυάζει το δράμα με δόσεις χιούμορ και πολλή οδήγηση. Οι Ferrari παρελαύνουν σε όλο το έργο, αλλά εμείς θα μείνουμε στη σκηνή όπου ο Lauda, ευρισκόμενος στην Ιταλία, κάνει “ωτοστόπ” στη μέλλουσα σύζυγό του, πριν γνωριστούν και χωρίς η ίδια να ξέρει ποιος είναι. Η ηθοποιός Alexandra Maria Lara οδηγεί ένα Peugeot 504, στο οποίο ο Daniel Bruhl στο ρόλο του Lauda βρίσκει μόνο προβλήματα. Όταν το αυτοκίνητο μείνει, ένα Fiat 128 από αυτά που κυριάρχησαν στους ελληνικούς δρόμους του ‘80, θα σταματήσει, με τους δύο Ιταλούς επιβάτες να αποθεώνουν τον οδηγό της Ferrari και να προσπερνάνε αδιάφορα την πανέμορφη Marlene. Ο Niki Lauda κάθεται πίσω από το τιμόνι, κάνοντας τη χάρη στους δύο “tifosi” της Ferrari, με το Fiat 128 να απογειώνεται!

Tip: Το συγκεκριμένο μοντέλο Fiat βγήκε 1 χρόνο αφότου υποτίθεται ότι συνέβη το περιστατικό, αφήνοντας ως trivia αυτό τον αναχρονισμό.

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ

Ο Άρης Γαβριελάτος είναι διευθυντής περιεχομένου της αθηΝΕΑς. Ζει στην Αθήνα, προσπαθεί πολύ για να παραμένει ψύχραιμος και ενίοτε τα καταφέρνει. Αρθρογραφεί για βιβλία, θέατρο και μουσική, ενώ αγαπημένο του hobby είναι το ορεινό τρέξιμο.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Τα σημαντικότερα νέα της ημέρας, στο inbox σου κάθε μεσημέρι!

ΕΓΓPΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER