Δόξα Κοινή: Από την Οδό Φιλελλήνων στην Καρδιά του Θέρους

Ο λογοτεχνικός πλούτος της χώρας μας αποτελεί αναμφισβήτητα μια πραγματικότητα. Εμπειρίκος, Καβάφης, Καρυωτάκης, Ελύτης, Σολωμός, Σαραντάρης, Σεφέρης είναι κάποια από τα ηχηρά ονόματα της ελληνικής λογοτεχνίας που μας άφησαν παρακαταθήκη ποιήματα και δοκίμια μεγάλης αξίας, που προσφέρονται για τη δημιουργία ενός θεατρικού έργου, αφιερωμένου στον έρωτα.

Η “Δόξα Κοινή” στο Θέατρο Πορεία δίνει φωνή στον έρωτα, που είναι η κινητήριος δύναμη του ανθρώπου στους αιώνες. Από την αρχαιοελληνική μυθολογία, ο Έρωτας, εκείνος ο φτερωτός θεός που με τα βέλη του προκαλούσε έντονα συναισθήματα, ενσάρκωνε όχι μόνο τη δύναμη της ερωτικής αγάπης, αλλά και τη δημιουργική δύναμη της φύσης. Ήδη από την επική ποίηση, ο έρωτας εξυμνείται, ενώ στο Σοφόκλειο έργο, ο “έρωτας μένει ανίκητος σε κάθε μάχη και κυριαρχεί όπου κι αν πατήσει, κανείς δε γλυτώνει από εκείνον μήτε Θεός μήτε θνητός. Όποιον αγγίξει, τον παλαβώνει”.

Στο σύγχρονο λιτό συμβολικό σκηνικό της Εύας Μανιδάκη, ένα σύνολο νέων ηθοποιών ανταποκρίνεται με εκστασιασμό στο ποιητικό κάλεσμα, δίνοντας χρώμα στον θεατρικό καμβά.

“Εις την οδό των Φιλελλήνων”, μες στην καρδιά του θέρους, συναντιούνται ποιητές και συνομιλούν ανοιχτά επί σκηνής, χάρη στη σύνθεση κειμένων του Στρατή Πασχάλη για τον έρωτα, ως σημείο αναφοράς της ζωής που φθάνει ως το θάνατο, μιας και έρωτας και θάνατος είναι συμπληρώματα, οι δύο όψεις του ιδίου προσώπου.

Ο Έρως παίρνει πολλές μορφές σκηνικά. Είναι το φτερωτό αγόρι, είναι οι γυναίκες ως ανδρικός πόθος, ως ελπίδα αυριανή, ως έμπνευση και ιδέα. Ο Έρως είναι η διαφορετικότητα και η αγνότητα. Ο Δημήτρης Τάρλοου συνθέτει σκηνοθετικά διαφορετικές μεταξύ τους ποιητικές διαλέκτους, εμπνεόμενος από αρχαίες και σύγχρονες γυναικείες μορφές που είχαν το ερωτικό στοιχείο, προβάλλοντας αφιλτράριστα μέρος του γλωσσικού, ιστορικού και πολιτιστικού παρελθόντος μας και καθιστώντας τον έρωτα ως μια διαχρονική κοινή δόξα, όπως είναι το φως και η ελληνικότητα.

Στο σύγχρονο λιτό συμβολικό σκηνικό της Εύας Μανιδάκη, ένα σύνολο νέων ηθοποιών (Αλέξανδρος Βαμβούκος, Λήδα Μανιατάκου, Ηλιάνα Μαυρομάτη, Άρης Μπαλής, Γιάννης Νταλιάνης, Διονύσης Πιφέας, Θάλεια Σταματέλου, Αρετή Τίλη, Σίσσυ Τουμάση, Ορέστης Χαλκιάς) ανταποκρίνεται με εκστασιασμό στο ποιητικό κάλεσμα, δίνοντας χρώμα στον θεατρικό καμβά. Με το σώμα και τη μουσικότητα, μας καλούν μυσταγωγικά να συνυπάρξουμε, να γίνουμε συμμετέχοντες στη μνεία του πνευματικού πλούτου της χώρας μας, με όχημα την ελληνική γλώσσα.

“Εις την οδό Φιλελλήνων”, εκεί όπου δημιουργούνται οι εικόνες του έρωτα και του θανάτου όπως τις εμπνεύστηκε ο Εμπειρίκος, παρίσταται νοερά και ο θεατής, για να βιώσει θεατρικά την ποιητική διάσταση του έρωτα, του κοινού τόπου όλων των ανθρώπων.

Το έργο ανεβαίνει Σάββατο έως και Τρίτη. Ενημερωθείτε για τις ώρες των παραστάσεων, εδώ.

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΣ
Drama Queen
Drama Queen

Η Δέσποινα (Ντέπυ) Κορεντίνη είναι απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με μεταπτυχιακό στις Επιστήμες της Αγωγής. Ως γνήσια Αρσακειάδα με παράδοση στη φιλολογία, η συγγραφική και καλλιτεχνική φύση της εκδηλώθηκε από πολύ νωρίς. Το θέατρο ήταν και είναι πάντα το alter ego της. Πιστεύοντας ότι το θέατρο ωφελεί σημαντικά την ψυχική υγεία, βλέπει την κριτική περισσότερο ως δημιουργική αποτίμηση της σκηνοθετικής σύλληψης και παραγωγής του έργου. Αγαπά πολύ τη διδασκαλία, το διάβασμα (κουβαλάει πάντα ένα βιβλίο μαζί) και φυσικά το θέατρο, ενώ στις ελεύθερες ώρες της χορεύει στους λάτιν ρυθμούς.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Τα σημαντικότερα νέα της ημέρας, στο inbox σου κάθε μεσημέρι!

ΕΓΓPΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER