Είδαμε το «Πηρούνι» στο Θέατρο Vault

Θεσσαλονίκη 1984. Η οικογένεια Παλιούρα –της γνωστής αλυσίδας γραφείων κηδειών «Ο Ουρανός»– ο Αποστόλης, η Ζαμπέτα, η κόρη τους Φιόνα, και μαζί η Ρουμάνα υπηρέτρια τους Μιλένα, ετοιμάζονται πυρετωδώς για να υποδεχτούν τον μέλλοντα γαμπρό τους Αλέξανδρο που καταφθάνει μαζί με τον πατέρα του, τον πρόξενο Αιμίλιο Δοξιάδη. Τι ρόλο παίζει το πηρούνι;

Ο Δημήτρης Καρατζιάς σκηνοθετεί την παράσταση του νέου έργου του Χάρη Ρώμα «Το Πηρούνι». Παλιό, καλό κιτς του ’80, σχεδόν όλα λαμέ, όλα για το χρήμα, όλα για έναν καλό γάμο. Χρόνια ΠΑΣΟΚ, παλιού ορθόδοξου, νεόπλουτου. Ο σκηνοθέτης, για άλλη μια φορά, δεν φοβάται να καθοδηγήσει τους ηθοποιούς με καταιγιστικό ρυθμό και, κυρίως, δεν φοβάται να «τα βάλει» με τα στερεότυπα. Όλοι οι συντελεστές της παράστασης κάνουν με αγάπη θέατρο, για να λένε όμορφες ιστορίες, με χιούμορ και καυστικότητα, ενθαρρύνοντας την κριτική σκέψη των θεατών.

Θα μπορούσαμε να πούμε πως τα «Μικροαστικά» του Κηλαηδόνη και του Νεγρεπόντη «ανεβαίνουν» ως θεατρικό έργο στο Vault. Ψέματα, μυστικά και «ένας γάμος ως προίκα καλός». Η οικογένεια Παλιούρα λαχταρά να «ανέβει» κοινωνικά συμπεθεριάζοντας με την οικογένεια Δοξιάδη. Ο πρόξενος και ο γιος του καταφθάνουν και τα μυστικά των πρωταγωνιστών αποκαλύπτονται ένα ένα. Άλλα ξεκαρδιστικά, άλλα θλιβερά. Έξυπνο το εύρημα με τη χρήση του φωτισμού που σταματά τον χρόνο, εστιάζει και απομονώνει τον/την ηθοποιό που αποκαλύπτει τα μυστικά του μέσα στην πλοκή του έργου.

Το έργο έχει πολλά στοιχεία από τον ελληνικό κινηματογράφο του ’60, με τα γλωσσικά ατοπήματα των κακόγουστων και των αγράμματων με τα υπερβολικά ντυσίματα, αλλά παράλληλα έχει την ευαισθησία να καταπιαστεί (χωρίς όμως να «κουνά το δάχτυλο») με ζητήματα που είναι διαχρονικά, όπως οι εθισμοί ή οι ψυχικές διαταραχές. Επίσης, συμβολική, θα μπορούσε να θεωρηθεί, η ταυτόχρονη παρουσία και των έξι ηθοποιών για αρκετή ώρα στον περιορισμένο χώρο της σκηνής, σαν «ποντίκια που πιάστηκαν στη φάκα».

Θα γελάσετε και θα περάσετε όμορφα! Συντελούν σε αυτό οι ηθοποιοί, η Χριστίνα Σαμπανίκου με την ανεξάντλητη ενέργειά της, η φοβερή «Ρουμάνα υπηρέτρια» Φανή Παλιούρα με τα… καλύτερα-ελληνικά-από-τους-Έλληνες, αλλά και οι δύο «πατεράδες», Δημήτρης Φραγκιόγλου και Γιάννης Οικονομίδης, που μπαίνουν άψογα στους διαμετρικά αντίθετους χαρακτήρες τους. Την εξάδα συμπληρώνουν με ωραία ένταση στον λόγο και στην κίνηση τα δυο «παιδιά» των οικογενειών, Μαρίζα Μανατάκη και Τάσος Τζιβίσκος.

Το… πηρούνι θα εμφανιστεί στο φινάλε. Δεν κάνουμε spoiler, απλώς «παίζει» και αυτό τον ρόλο του! Αν αναρωτιέστε τι απέγινε η κυρία Δοξιάδη (σύζυγος του πρόξενου), θα το μάθετε και αυτό… Όλα εγώ;

Συντελεστές

Συγγραφέας: Χάρης Ρώμας | Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καρατζιάς | Πρωτότυπη μουσική: Μάνος Αντωνιάδης | Σκηνικό: Κική Μαυρίδου/Μιχάλης Παπαδόπουλος | Κοστούμια: Κωνσταντίνος Θεοδωρακόπουλος/Κική Μαυρίδου/Μιχάλης Παπαδόπουλος | Σχεδιασμός φωτισμών/Φωτογραφίες παράστασης: Χριστίνα Φυλακτοπούλου | Trailer: ORKI Productions | Αφίσα παράστασης: Γιάννης Κεντρωτάς | Πρόγραμμα παράστασης: Εκδόσεις Αιγόκερως | Βοηθός σκηνοθέτη: Λάμπρος Τζώρας | Επικοινωνία/Προώθηση παράστασης: Νταίζη Λεμπέση | Παραγωγή: VAULT theatre Plus

Ερμηνεύουν: Μαρίζα Μανατάκη, Γιάννης Οικονομίδης, Φανή Παλιούρα, Χριστίνα Σαμπανίκου, Τάσος Τζιβίσκος, Δημήτρης Φραγκιόγλου | Ακούγεται η φωνή της Κικής Μαυρίδου

Πληροφορίες

Έως 30 Ιανουαρίου 2023 | Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00 | Διάρκεια: 90′ (χωρίς διάλειμμα) | Πολυχώρος Vault Theatre Plus: Μελενίκου 26 Γκάζι, τηλ. 213 0356472

 

Διαβάστε επίσης στην αθηΝΕΑ:

Θέατρο Χωρίς Λόγια

Anna Politkovskaya | Ένα Θεατρικό Υπόμνημα Αλήθειας

Βασίλης Κατσικονούρης | Ο «Τσιτάχ» και μια… «Εαρινή Σύναξη των Τερματοφυλάκων»

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΣ

Ο Άρης Γαβριελάτος είναι κοινωνιολόγος με μεταπτυχιακές σπουδες στον Κοινωνικό Αποκλεισμό και το Φύλο.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Τα σημαντικότερα νέα της ημέρας, στο inbox σου κάθε μεσημέρι!

ΕΓΓPΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER

+