Κάπα Εκδοτική | Ιστορίες-Ρωγμές στο Χθες και στο Σήμερα

Κάπα Εκδοτική

Από το 1938 μέχρι τη δεκαετία του ’90 και από τη βαρβαρότητα των στρατοπέδων συγκέντρωσης του Μπίργκεναου και του Άουσβιτς στη μαγεία και την ελευθερία της ποίησης, μας μεταφέρουν οι νέες εκδόσεις από την Κάπα Εκδοτική.

Σας παρουσιάζουμε τέσσερις νέες προτάσεις: δύο μυθιστορήματα, μία ποιητική συλλογή και μία προσωπική μαρτυρία-αφήγηση από έναν εκδοτικό οίκο-εγγύηση στην ποιότητα, στην επιμέλεια και στον σχεδιασμό ξεχωριστών βιβλίων.

The Apple | Εβίτα Θεδοωροπούλου

Κάπα ΕκδοτικήΔεκαετία του ’90. Ο Αλέκος είναι ένας μποέμ τύπος, ιδιοκτήτης μπαρ στα Εξάρχεια. Ροκάς, ασυμβίβαστος, διλημματικός και αναποφάσιστος, ζει μια βαλτωμένη ζωή. Παγιδευμένος στη μακροχρόνια σχέση του με την Έρση και στη δουλειά του τη νύχτα, νιώθει διαρκώς να «πνίγεται». Στα 37 του χρόνια, κορεσμένος από τα πάντα, γνωρίζει και ερωτεύεται την Έλλη. Είναι η νεαρή κοπέλα που κατοικεί στο διπλανό διαμέρισμα και κόρη ενός αποτυχημένου τζογαδόρου. Βαθιά απογοητευμένη από τον πατέρα της, ζει μόνη και προσπαθεί να κάνει καριέρα ως αρθρογράφος.

Ο Αλέκος αρχίζει να αναθεωρεί τη ζωή του. Μέσα από μια ανάγκη προσωπικού εξαγνισμού, έρχεται για πρώτη φορά αντιμέτωπος με τον εαυτό του, ανοίγοντας το ντουλάπι με τους «σκελετούς» της ζωής του. Τα ευαίσθητα παιδικά του χρόνια, η απόρριψη που αισθανόταν από τη μητέρα του, η δύσκολη σχέση με τον πατέρα του, η επαναστατημένη εφηβεία του και ένας φόνος που δεν γνώριζε είναι μόνο η αρχή από ένα κουβάρι που αναγκάζεται να ξετυλίξει στην προσπάθειά του να αποδεχτεί το παρελθόν του και να ξορκίσει τους προσωπικούς του δαίμονες.

Στη σπαρακτική του πορεία προς την κάθαρση, όλα τα δεδομένα που είχε στη ζωή του ανατρέπονται. Έζησε μια ενοχική, αυτοκαταστροφική ζωή, μέχρι να καταλάβει πως ήταν ο μόνος αθώος. Και ο πιο αγαπημένος… Το «The Apple» είναι να ανατρεπτικό μυθιστόρημα για τους αιώνιους έφηβους.

Έρωτας ή Εντροπία (;) | Πετράννα Ανθεαράκη

Κάπα ΕκδοτικήΜια συλλογή ποιημάτων και πεζοποιημάτων, έμπλεη συναισθημάτων και σκέψεων. Κάθε χρονική στιγμή, κάθε συλλογισμός, κάθε συμβάν, κάθε φαντασία, όλα έχουν αποτελέσει τη βάση για ανάλυση και έχουν αναχθεί και ενταχθεί σε έναν άλλο κόσμο, τον κόσμο της συγγραφέα.

Ό,τι προκαλούσε ρωγμή στην καθημερινότητά της, ό,τι παραβίαζε τη μοναχικότητά της στάθηκε αφορμή για να δοθεί σε μια άλλη μορφή, να αποτυπωθεί με την ενδόμυχη προσδοκία και με τρόπο που θα μπορεί να αγγίξει και τις ψυχές άλλων ανθρώπων. Η συλλογή αποτελεί μια πρόσκληση περιπλάνησης σε αχαρτογράφητα σώψυχα και μύχιες σκέψεις μιας ταραγμένης εφηβείας και μιας ψευδεπίγραφα ήρεμης πρώτης νιότης.

«Μαζάλ. Ἀναμνήσεις από τα Στρατόπεδα τοῦ Θανάτου» 1943-1945 | Λέων Χ. Περαχιά – 118745

Κάπα ΕκδοτικήΗ προσωπική ιστορία του συγγραφέα, που αφηγείται σε πρώτο πρόσωπο την τραγική περιπέτειά του στα γερμανικά στρατόπεδα συγκέντρωσης του Μπίργκεναου και του Άουσβιτς από το καλοκαίρι του 1942 έως τις αρχές του 1945.

«Ο συγγραφέας περιγράφει μέ λογοτεχνική δύναμη και έντονα δραματικό τόνο όχι μόνο την ατομική του περίπτωση, αλλά, παράλληλα, το δράμα των συγκρατουμένων του, τη φρίκη των εκτελέσεων, της πείνας, της καταναγκαστικής εργασίας κα της εξευτέλισης κάθε ανθρώπινης υπόστασης, για να καταλήξει στο τέλος ότι σώθηκε, χάρη στην τύχη του (μαζάλ στα εβραϊκά θα πει τύχη)», σημείωσε για το βιβλίο ο Ντίνος Χριστιανόπουλος.

Ο Θρασύβουλος Παπαστρατής, Δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω, MSC, MA Δημόσιας Ιστορίας, πρόσθεσε επίσης πως: «Πάνε κοντά 35 χρόνια από τότε που εκδόθηκε αυτό το συγκλονιστικό βιβλίο. […] Για το Ολοκαύτωμα επικρατούσε σιωπή. Πέτρινα χρόνια. Οι όμηροι δεν μιλούσαν, αλλά και ελάχιστοι ήθελαν να ακούσουν. Λίγο πριν είχε εκδοθεί και η συλλογή με μαρτυρίες που επιμελήθηκε η Μύριαμ Νόβιτς “Το Πέρασμα των Βαρβάρων”, στην ενθάρρυνση της οποίας οφείλεται η καταγραφή του Περαχιά.

Έτσι, το “Μαζάλ” του Λέων Περαχιά ήταν ένα εκδοτικό τόλμημα, δεδομένου ότι δεν κυκλοφόρησε από ένα μεγάλο εκδότη, αλλά στηρίχθηκε στο κουράγιο ανθρώπων υψηλού ηθικού αναστήματος: του συγγραφέα δηλαδή, με τη συνδρομή του Ντίνου Χριστιανόπουλου και του Κάρολου Τσίζεκ. Το βιβλίο ήταν συγκλονιστικό – και ταυτόχρονα ένα εκδοτικό κόσμημα. Δεν βγαίνουν σήμερα τέτοια βιβλία. Στα χρόνια που πέρασαν, 35 –όχι και λίγα –, το βιβλίο εξαντλήθηκε, κι εγώ γέρασα…

Με πολλή χαρά λοιπόν πληροφορήθηκα ότι το σπουδαίο αυτό βιβλίο πρόκειται να επανεκδοθεί. Και η επανέκδοση οφείλεται στην ανιδιοτέλεια και την ηθική ακεραιότητα του φίλου Τρύφωνα Μ. Καλαμίτση. Μαζάλ στα εβραϊκά θα πει τύχη, μοίρα. Περιμένοντας λοιπόν την επανέκδοση, είμαι σίγουρος ότι το βιβλίο θα είναι καλοτάξιδο. Μαζάλ Τοβ!».

Πολεμίστρες στη Στέγη | Πολύμνια Ρέγκου

Κάπα Εκδοτική1936. Η νέα χρονιά φέρνει κοντά τους ήρωες. Οι ζωές τους μπλέκονται σε καταστάσεις και περιπέτειες που στηρίζονται σε αληθινά γεγονότα της εποχής. Κινούνται μέσα σε γειτονιές και κτίρια που υπήρχαν πραγματικά.

Το Κατσιπόδι, το Δουργούτι και το Χασάνι αποτελούν το σκηνικό για τη δράση τους. Όλα ξεκινούν και καταλήγουν στο σπίτι του Αναστάση και της Χρυσούλας, που μοιάζει με μικρό κάστρο. Τοξωτά παράθυρα, κάγκελα με γρύπες, κι αντί για κεραμίδια, πολεμίστρες στη στέγη. Η ιδιαίτερη αυτή οδοντωτή κατασκευή, που θυμίζει μεσαιωνικό παραπέτο, το κάνει να ξεχωρίζει από μακριά.

Οι ήρωες ταξιδεύουν στα Κύθηρα, στα Ιωάννινα, στην Αλεξάνδρεια, αλλά πάντα γυρίζουν στον τόπο τους, το Παλαιό Φάληρο. Ο σεβασμός στο πρόσωπο της μάνας, η κακοποίηση, η εκμετάλλευση των αδυνάτων, η κερδοσκοπία, τα χρόνια της Αντίστασης, οι εκτελέσεις στην Καισαριανή, οι χώροι και ο τρόπος διασκέδασης της εποχής, το αντιπροσωπευτικό προφίλ ανδρών και γυναικών, η μετανάστευση για καλύτερες συνθήκες ζωής, η φυγάδευση, η ανιδιοτελής αγάπη, η δύναμη του χρήματος συνιστούν ορισμένα μόνο από τα θέματα που ξεδιπλώνονται. Ο φόνος, τέλος, οδηγεί στην υπέρτατη αμαρτία ή μήπως φέρνει τη λύτρωση;

 

Διαβάστε επίσης στην αθηΝΕΑ:

«Στέλλα, Κρατάω Βιβλίο!» | Βιβλιοπροτάσεις Γεμάτες Αγωνία

Τέσσερα Βιβλία μας Μαθαίνουν τι θα Πει Ξεκούραση

Η Ιστορία μιας Ξανθιάς (Βαφής)

 

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΣ
Συντάκτρια | Thunder Road
Συντάκτρια | Thunder Road

H Μαρία Σπανουδάκη γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι μητέρα τριών παιδιών, πτυχιούχος του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθήνας (Τμήμα Οικ. Επιστήμης) και του Εθνικού Ωδείου Αθήνας (Πιάνο). Την κέρδισε η μουσική, με την οποία ασχολείται επαγγελματικά. Αγαπά τους ήχους, τις παύσεις, τη φωτογραφία, το τρέξιμο, το διάβασμα, τα ταξίδια, τη μαύρη σοκολάτα, τα βαμβακερά σεντόνια. Προτιμά τις ανατολές από τα ηλιοβασιλέματα, το τσάι αντί του καφέ και στο μεγάλο δίλημμα «κιθαρίστας ή ντράμερ» διαλέγει «μπασίστας».

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Τα σημαντικότερα νέα της ημέρας, στο inbox σου κάθε μεσημέρι!

ΕΓΓPΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER

+