Θέατρο σε Live streaming και Web Παραστάσεις

Θέατρο

Λόγω συνέχισης της επέλασης της πανδημίας, το δεύτερο lockdown στον πολιτισμό κρατεί, παραμένοντας άγνωστο το πότε θα ξεκλειδωθούν το θέατρο και οι θεατρικές σκηνές για να υποδεχθούν το φιλοθεάμον κοινό. Η καταφυγή σε live streaming προβολές έργων και η δημιουργία web παραστάσεων, είναι μια απτή πραγματικότητα, που αν και αρχικά είχε προσωρινό χαρακτήρα, διεκδικεί μια πιο μόνιμη θέση της στις παραστατικές τέχνες.

Επίσης, δεν είναι και λίγες οι παραγωγές που ανεβάζουν προς θέαση από το θεατρικό τους αρχείο, παραστάσεις που έγιναν sold out, αφήνοντας τη δική τους σφραγίδα στο θέατρο, θέλοντας να ανακαλέσουν από την μνήμη του κοινού, ποιοτικές δραματικές πράξεις.

Web παραστάσεις

Σε online streaming προσφέρονται η Απολυμένη του Αντώνη Τσιπιανίτη που ερμηνεύει η Κατερίνα Διδασκάλου σε σκηνοθεσία του Κώστα Γάκη (23/01 ως 31/01) και για τον Αμερικάνο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη με τον Θανάση Σαράντο (16/01-10/02).

Οι θεατρικές επιχειρήσεις Λεμπέση σε συνεργασία με το Θεατροκίνημα, προβάλλουν σε live streaming τη βραβευμένη θεατρική παράσταση Με τη Σιωπή ( 23/01 24/01 και 25 /01 ) του Αλεχάντρο Κασόνα, όπου πρωταγωνιστούν Μίρκα Παπακωνσταντίνου, Κώστας Αρζόγλου, Προμηθέας 2Αλειφερόπουλος, Χρήστος Βασιλόπουλος, Άννα Μονογιού, Σταυριάνα Πανδή, Ειρήνη Ράπτη, Σταύρος Μοίρας κι Ελένη Αποστολοπούλου.

Επίσης, Ο Τζόνι πήρε το όπλο του του Ντάλτον Τράμπο, σε σκηνοθεσία Θάλειας Ματίκα, με τον Τάσο Ιορδανίδη στον πρωταγωνιστικό ρόλο θα είναι διαθέσιμη on-demand για το κοινό για ως τις 31/01. Για όλα τα Σαββατοκύριακα του Ιανουαρίου (9 & 10, 16&17, 23&24, 30&31) θα παίζεται διαδικτυακά κι η θεατρική διασκευή των έργων του Αρκά, Η ζωή μετά, σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Αγορά, με πρωταγωνιστές τους Γιώργο Γιαννόπουλο, Θανάση Βισκαδουράκη, Παντελή Καναράκη, Πέτρο Μπουσουλόπουλο, Χρήστο Τριπόδη και Δημήτρη Αγορά, ενώ για τους λάτρεις της stand up comedy προβάλλεται ο Λάμπρος Φισφής με το Δες το Θετικό (19/01 ως 24/01).

Οι “Πυραμίδες” έχουν “χτιστεί” ως μια εναλλακτική πρόταση του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν

Οι Πυραμίδες

Το Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν, προσπαθώντας να προσαρμοστεί στην ιδιάζουσα κατάσταση κι έχοντας πρόθεση να στηρίξει την καλλιτεχνική δημιουργία, αξιοποιεί τις δυνατότητες της τεχνολογίας, παράγοντας μια σειρά από ψηφιακές δράσεις. Σε podcast edition έχει ανέβει ήδη, το must listen audio έργο του Βασίλη Μαυρογεωργίου «Αυτοί που κοιτούν» σε ραδιοσκηνοθεσία Πάρη Μαντόπουλου που παρουσιάζει μεγάλο δραματουργικό και κοινωνικό ενδιαφέρον ως προς τη δομή της κλιμακωτής πλοκής και τις ερμηνείες των Θανάση Δόβρη, Μιχάλη Πανάδη, Σωτήρη Τσακομίδη, Νίκο Στεργιώτη και Πάρη Μαντόπουλο, ενώ παράταση έχει λάβει η πρώτη web παράσταση «Πυραμίδες» του θεατρικού συγγραφέα Ανδρέα Φλουράκη, σε κινηματογραφική σκηνοθεσία -κινηματογράφηση του ηθοποιού-κινηματογραφικού σκηνοθέτη Διαμαντή Καραναστάση που είναι διαθέσιμη στην πλατφόρμα «Το Θέατρο Τέχνης και στο σπίτι» έναντι αντιτίμου.

Οι “Πυραμίδες” έχουν “χτιστεί” ως μια εναλλακτική πρόταση του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν, για παραγωγή πρωτότυπου δραματουργικού υλικού για διαδικτυακή προβολή. Στις “Πυραμίδες” κάθε επίπεδο λειτουργεί ως μια μεμονωμένη κατάθεση ψυχής με αφορμή την νέα εποχή που φέρνει η πανδημία, όπου κυριαρχεί ο θεατρικός λόγος κι ενώ ενέχει στοιχεία από θέατρο και κινηματογράφο, λειτουργεί αυθύπαρκτα χωρίς να τοποθετείται, σαν είδος, αμιγώς κάπου.

Νέοι Τρόποι Θέασης στο Θέατρο

Αυτή η πρώτη web παράσταση, που καλείται να πειραματιστεί προτείνοντας νέους δημιουργικούς τρόπους θέασης της τέχνης στην covid εποχή, εστιάζει όπως αναφέρει και ο σκηνοθέτης στη μοναξιά του καλλιτέχνη, στη μοναξιά του ανθρώπου. Αξιοποιώντας τους χώρους του Θεάτρου Τέχνης στη Φρυνίχου, προβάλλονται οι καλλιτέχνες μέσα από διαδοχικούς βαθιά ανθρώπινους μονολόγους- Πυραμίδες- που προορίζονται να δράσουν στο θέατρο, το οποίο παραμένει άδειο, καθώς απουσιάζει το κοινό, που διατηρεί ζωντανό τον χώρο και σε αυτό το κοινό είναι που απευθύνονται.

Οι Πυραμίδες είναι ένα σύνολο ιστοριών που συστεγάζονται κάτω από το ίδιο καλλιτεχνικό οικοδόμημα, αν και δεν συνδέονται μεταξύ τους ενώ δεν καθίσταται σαφές το πλαίσιο στο οποίο εντάσσονται δραματουργικά όλες οι ιστορίες οι οποίες έχουν ρεαλιστικά και σουρεαλιστικά στοιχεία. Σε αυτές τις «μικρές ιστορίες ζωής και θανάτου» πρωταγωνιστούν οι Ντάνη Γιαννακοπούλου, Διαμαντής Καραναστάσης, Λένα Κιτσοπούλου, Ιωάννα Μαυρέα, Μανώλης Μαυροματάκης, Φαίη Ξυλά, Δημήτρης Πασσάς, Μιχάλης Σαράντης, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Νίκος Χατζόπουλος.

Σε αυτή την παραγωγή του Θεάτρου Τέχνης που δεν σκοπεύει στην υποκατάσταση της ζωντανής δια ζώσης θεατρικής πράξης, η δημιουργία του εμπνευσμένου υλικού, η λιτή σκηνοθετική προσέγγιση, η κινηματογράφηση, οι καθαρές ερμηνείες, πραγματοποιήθηκαν αφενός για να αποτυπώσουν μέσω της δημιουργικής γραφής τις παρούσες συνθήκες που καθορίζουν την ανθρώπινη ύπαρξη αφετέρου για να αναδείξουν την όλη προετοιμασία-το ζέσταμα- ενός ηθοποιού σε ρόλο σε ένα αδειανό θέατρο σε μια εποχή ακινησίας, αφήνοντας μας μια αίσθηση συνέχειας.

Διαβάστε και άλλα άρθρα της Ντέπυς Κορεντίνη:

Queen’s Gambit: Ένα Καλλιτεχνικό Ματ 7 Επεισοδίων

Podcasts & Radio Plays: Επιστροφή στο Ηχητικό Θέατρο

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΣ
Drama Queen
Drama Queen

Η Δέσποινα (Ντέπυ) Κορεντίνη είναι απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με μεταπτυχιακό στις Επιστήμες της Αγωγής. Ως γνήσια Αρσακειάδα με παράδοση στη φιλολογία, η συγγραφική και καλλιτεχνική φύση της εκδηλώθηκε από πολύ νωρίς. Το θέατρο ήταν και είναι πάντα το alter ego της. Πιστεύοντας ότι το θέατρο ωφελεί σημαντικά την ψυχική υγεία, βλέπει την κριτική περισσότερο ως δημιουργική αποτίμηση της σκηνοθετικής σύλληψης και παραγωγής του έργου. Αγαπά πολύ τη διδασκαλία, το διάβασμα (κουβαλάει πάντα ένα βιβλίο μαζί) και φυσικά το θέατρο, ενώ στις ελεύθερες ώρες της χορεύει στους λάτιν ρυθμούς.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Τα σημαντικότερα νέα της ημέρας, στο inbox σου κάθε μεσημέρι!

ΕΓΓPΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER