Με άσο στο μανίκι τη Lady Gaga ως Patrizia Reggiani/Gucci, ο Ridley Scott επανέρχεται στις αίθουσες με μια αληθινή και χλιδάτη ιστορία από τον θεαματικό κόσμο της μόδας. Στον “Οίκο Gucci” συνεργάζεται με την αφρόκρεμα του Χόλιγουντ και “στοιχηματίζει” πως η ταινία του δεν θα πατώσει στα ταμεία, κάτι που έγινε με την “Τελευταία μονομαχία” του. Παρ’ όλα αυτά και εξαιρουμένης της Gaga, αφηγείται μια παγκοσμίως γνωστή σκανδαλώδη ιστορία ματαιοδοξίας και εκδίκησης σαν να πρόκειται απλώς για ένα αποτυχημένο défilé.
Ο Οίκος Gucci |Ridley Scott | Lady Gaga, Adam Driver, Al Pacino, Jeremy Irons, Jared Leto, Salma Hayek | ΗΠΑ
Η αυτοκρατορία του οίκου μόδας Gucci ξεκίνησε από τον Guccio Gucci το 1921 στη Φλωρεντία της Τοσκάνης και ένα μικρό κατάστημα με δερμάτινα είδη. Υπό τις οδηγίες τού Aldo Gucci (γιου του Guccio), αναδείχθηκε σε παγκόσμιο σύμβολο της ιταλικής dolce vita και έφτασε στο απόγειό της τις δεκαετίες του 1960 και του 1970. Ύστερα από οικογενειακές διαμάχες κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1980, η εταιρεία χρεοκόπησε και η οικογένεια Gucci εκδιώχθηκε εντελώς από τη Φλωρεντία μέχρι το 1993.
Το 1999 εξαγοράστηκε από τον γαλλικό όμιλο Pinault Printemps Redoute, ο οποίος αργότερα ονομάστηκε Kering. Και για το κουτσομπολιό της υπόθεσης, να πούμε ότι η Salma Hayek που παίζει στην ταινία του Scott είναι σύζυγος του διευθύνοντα συμβούλου του ομίλου, François-Henri Pinault.
Ο Scott δημιουργεί πλάνα μέσα σε αξιοζήλευτα καλαίσθητη χλιδή, αποσπά θεαματικές αλλά καρτουνίστικες ερμηνείες και αφηγείται μια παγκοσμίως γνωστή σκανδαλώδη ιστορία ματαιοδοξίας και εκδίκησης σαν να πρόκειται για ένα αποτυχημένο défilé.
Ο Ridley Scott δεν ασχολείται φυσικά με την παρούσα μετεξελιγμένη Gucci. Στα 157 λεπτά της ταινίας επιχειρεί να μιλήσει για όλες τις ίντριγκες, τις προδοσίες, την αναλγησία και την παρακμή μιας οικογένειας που έφαγε με χρυσά κουτάλια, αλλά είδε και ένα μέλος της να δολοφονείται υπό τις οδηγίες της ανεπιθύμητης νύφης.
Οι Επιλογές του Ridley Scott
Ο σκηνοθέτης χρησιμοποιεί την αφρόκρεμα του Χόλιγουντ και, αναφερόμενος στην “Τελευταία μονομαχία” που είδαμε πρόσφατα και στην Ελλάδα, δηλώνει βέβαιος πως δεν θα την ξαναπατήσει με μια ακόμη εισπρακτική αποτυχία. Προφανώς έχει δίκιο. Μια ταινία με τέτοιο καστ και τέτοια υπόθεση μάλλον είναι δύσκολο να αποτύχει στα ταμεία.
Έτσι λοιπόν, βάζει στο κάδρο του τον Aldo, τον αδελφό του Rodolfo Gucci (Al Pacino και Jeremy Irons αντίστοιχα) και τον γιο του πρώτου Paolo Gucci (Jaret Leto) για να πλαισιώσει αυτό που κυρίως θέλει να πει: την ιστορία της Patrizia Reggiani και του συζύγου της Maurizio Gucci, γιου του Rodolfo. Αυτοί οι δύο ξεκίνησαν ως απόλυτα ερωτευμένο ζευγάρι και κατέληξαν, κυριολεκτικά, αυτός στο χώμα κι αυτή στη φυλακή, αφού προηγουμένως εκείνος έπαψε να έχει μάτια μόνο για εκείνη.
Ο Scott δημιουργεί πλάνα μέσα σε αξιοζήλευτα καλαίσθητη χλιδή, αποσπά θεαματικές αλλά καρτουνίστικες ερμηνείες και αφηγείται μια παγκοσμίως γνωστή σκανδαλώδη ιστορία ματαιοδοξίας και εκδίκησης σαν να πρόκειται για ένα αποτυχημένο défilé.
Η Lady Gaga
Παρ’ όλα αυτά, ο “Οίκος Gucci” διαθέτει υπόγειο σαρκασμό, έκδηλο στις σκηνές με το μέντιουμ Pina Auriemma (Salma Hayek), η οποία σύστησε στην Patrizia Reggiani τους δολοφόνους του άντρα της. Επίσης διαθέτει και ένα πολύ ισχυρό χαρτί, που ακούει στο όνομα Lady Gaga.
Παρά την επιτηδευμένη ιταλική προφορά της, είναι η μόνη που αντιμετωπίζει πολύπλευρα τον ρόλο της. Μετατρέπεται από φιλόδοξη αλλά συγκαταβατική κοπελίτσα της Μοντάνα σε αδηφάγα “πρώτη κυρία” της αυτοκρατορίας των Gucci, για να καταλήξει σε πληγωμένο θηλυκό που εκλιπαρεί να ξαναγίνει “πρώτη κυρία” και, όταν ο σύζυγος Maurizio Gucci την πετάει σαν την τρίχα από το ζυμάρι, μεταμορφώνεται σε κακιασμένη μέγαιρα που ζητάει εκδίκηση.
Διόλου απίθανο το όνομα αυτής της ιδιόρρυθμης τραγουδοποιού που φλερτάρει επιμόνως με την υποκριτική να επανέλθει, μετά το “Ένα αστέρι γεννιέται” του 2018, στη λίστα των υποψηφίων για Όσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου. Έστω και ως αντιστάθμισμα στη γενικότερη χλιαρή υποδοχή της ταινίας στην οποία πρωταγωνιστεί.
Διαβάστε ακόμη στη αθηΝΕΑ:
Η Καθηλωτική Επιστροφή της Jane Campion
Ο Δον Κιχώτης της Μητρότητας, Pedro Almodóvar
“Ο Τυχαίος Θάνατος Ενός Αναρχικού” στο Θέατρο Γκλόρια