Κάπα Εκδοτική | Σελίδες Θεάτρου και Ποίησης

Η Κάπα Εκδοτική συνεχίζει να προσφέρει βιβλία με θεατρικά κείμενα αλλά πλέον και ποίηση, με τη σειρά «Φλέξη». Πάντα σε φροντισμένες, καλαίσθητες εκδόσεις, με την υπογραφή του βραβευμένου Ιωάννη Τσίγκα. Ας δούμε μερικές νέες προτάσεις από τη συλλογή τους.

Έγκλημα και Τιμωρία | Θανάσης Τριαρίδης

Ένα από τα σπουδαιότερα έργα του δυτικού κανόνα και κορυφαίο ψυχογράφημα της ανθρώπινης ύπαρξης, το «Έγκλημα και Τιμωρία» του Fyodor Dostoevsky παρουσιάζεται σε μια νέα θεατρική διασκευή από τον Θανάση Τριαρίδη.

Ο Ρασκόλνικοφ, ένας φοιτητής που πιστεύει πως η διανοητική και ψυχική ανωτερότητα νομιμοποιεί οποιονδήποτε να διαπράττει εγκλήματα για το καλό της ανθρωπότητας, δολοφονεί μια ηλικιωμένη τοκογλύφο, σε μια κίνηση «αλτρουισμού», που θα απαλλάξει την κοινωνία από ένα άπληστο και κακόβουλο άτομο. Η μεταμέλεια για την πράξη του αυτή έρχεται έπειτα από μια δαιδαλώδη διαδρομή και η λύτρωση μέσα από τη μορφή μιας νεαρής πόρνης, της Σόνιας.

«Ο Ντοστογιέφσκι είναι το σημείο μηδέν του παγκόσμιου πολιτισμού – το στενό δαχτυλίδι της κλεψύδρας που αναποδογυρίζει», αναφέρει ο συγγραφέας Θανάσης Τριαρίδης, προσθέτοντας πως «Το Έγκλημα και Τιμωρία» είναι η καρδιά του Ντοστογιέφσκι – και το οριακότερο κείμενο όλης της δυτικής λογοτεχνίας».

Καλάβρυτα – Δικαίωση 3.368 | Ισμήνη Σακελλαροπούλου

Ογδόντα χρόνια από το Καλαβρυτινό Ολοκαύτωμα και η Κάπα Εκδοτική παρουσιάζει τη νέα της έκδοση. Το 1995 ήταν μια χρονιά-σταθμός για το θέμα της Διεκδίκησης των Γερμανικών Οφειλών. Μια εικονική δίκη Καλαβρυτινών-Γερμανών, μια δίκη που δεν έγινε, εκτυλίσσεται στο θεατρικό έργο της Ισμήνης Σακελλαροπούλου.

«Οι αποζημιώσεις δεν είναι άψυχα νομικά έγγραφα οικονομικών διεκδικήσεων, αλλά μια ιστορική πηγή, μια αναλυτική καταγραφή ενός δράματος και παράλληλα ενός αγώνα, οι ρίζες του οποίου βρίσκονται στο τραγικό έτος 1943. […]. Το θεατρικό έργο είναι το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε για να μείνει άσβεστη η μνήμη και να αναδειχθεί η ιερή προσπάθεια της δικαίωσης των θυμάτων των Καλαβρύτων και των γύρω χωριών. Για μένα, η προσπάθεια αυτή είναι έργο ζωής!» αναφέρει η ίδια.

«Το θεατρικό έργο της Ισμήνης Σακελλαροπούλου εντάσσεται στις πράξεις που ρίχνουν επιπλέον φως και συμβάλλουν στην πληρέστερη κατανόηση και του Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος», επισημαίνει στο επίμετρο της έκδοσης ο Βασίλης Ν. Κυριαζής.

Η Ιστορία του Σπασμένου Καθρέφτη | Ανδρέας Φλουράκης

Ο βραβευμένος θεατρικός συγγραφέας Ανδρέας Φλουράκης, μετά τη μεγάλη επιτυχία στην Παιδική Σκηνή του Θεάτρου Τέχνης «Ο Ρομπέν των Δασών» (2017), την «Οδύσσεια» (2019) και την «Ιλιάδα» (2021) στο Θεσσαλικό Θέατρο και την «Χάιντι και τα Βουνά» (2022) στο Εθνικό Θέατρο, επιστρέφει στη σκηνή της Φρυνίχου με ένα έργο που έγραψε ειδικά για το Θέατρο Τέχνης.

Δύο καλικάντζαροι φτιάχνουν έναν τρομερό καθρέφτη, από όλους τους καθρέφτες των κακών της γης. Οι καλικάντζαροι θέλουν να κάνουν μία φάρσα στις νεράιδες, κατά την οποία με το που θα κοιταχθούν εκείνες στον καθρέφτη να παραμορφωθεί το «άψογο προφίλ» τους. Όμως, από ατύχημα, ο τρομερός καθρέφτης σπάζει σε εκατομμύρια κομμάτια που τα παίρνει ο αέρας και τα σκορπά στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα.

Όταν αυτά τα γυαλάκια τρυπούν τους ανθρώπους, αλλοιώνουν τη σχέση τους με την πραγματικότητα και τους κάνουν πιο γκρινιάρηδες, πιο απαιτητικούς, πιο επιθετικούς… Θύμα του σπασμένου καθρέφτη, ο νεαρός Άκης παρασύρεται στη χώρα των πάγων και η φίλη του Άννα ξεκινά το μεγάλο ταξίδι της για να τον βρει και να τον φέρει σπίτι του. Μπορεί η δύναμη της φιλίας και της αγάπης να νικήσει το κακό που εξαπλώνεται σε όλον τον πλανήτη;

Το έργο είναι εμπνευσμένο από τη «Βασίλισσα του Χιονιού» του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια. Πρόκειται για μια συναρπαστική παραμυθένια περιπέτεια, που με σύγχρονη γλώσσα και αναφορές, γρήγορους ρυθμούς, χιούμορ και φαντασία επιθυμεί να μιλήσει στις καρδιές των παιδιών για τις διαχρονικές αξίες που ενώνουν τους ανθρώπους εναντίον των σοβαρών ανθρωπιστικών και περιβαλλοντικών κινδύνων της εποχής μας.

 Ζωή Άνευ Όρων [Τόπος Πρώτος] | Ευτυχία Αλεξανδροπούλου

Περπατώ στον μακρύ, δύσκολο, τραχύ δρόμο της ζωής μου, μαζί με τους άλλους. Στο διάβα μου, με συναντούν οι λέξεις, κι ένας ΕΡΩΤΑΣ, που τον πίστεψα σημαντικό, μα ήταν ΔΙΕΞΟΔΟΣ…

Στο νέο μου ταξίδι, άντρας ΨΗΛΟΣ μου φάνηκε, μα ΝΑΝΟΣ ήτανε και νάνους πολλούς εθώρησα που θεόρατοι υπήρξαν. Και εις μνήμην κάποιου άλλου άντρα έγραψα στην ΤΕΧΝΗ της ΖΩΗΣ.

Κι εκτίθεμαι. Και εκδίδομαι, έκτοτε.

Και τότε τ’ αποφάσισα, ξανά να εκτεθώ. «ΖΩΗ ΑΝΕΥ ΟΡΩΝ» ονόμασα την έκθεσή μου αυτή. Γιατί σε διδάσκω καλύτερα όσα έχω ανάγκη να μάθω!

Με οχτώ ορισμούς ξεκινάμε να ορίσουμε τη ζωή.

Ας την ορίσουμε, μπας και τη ζήσουμε! Ζωή διαβατάρικη κι ένα ρολόι αργομετρά. Μα μη γελιέσαι, μετρά! Α! Μην ξεχαστώ. Ευτυχία λέγομαι, όπως πάντα!

Από την έκδοση.

Ποιητική Σειρά «Φλέξη»

Η «Φλέξη» είναι μια ποιητική σειρά, που δίνει εκ νέου προτεραιότητα στην ανάγκη ο ποιητικός λόγος να συνταιριάξει με τη γλώσσα του καιρού του, να την εκφράσει, να την επηρεάσει αλλά και να τροφοδοτηθεί από αυτήν.

Στο πλαίσιο αυτό απευθύνει προσκλητήριο στους νέους ποιητές, επιχειρώντας με αυτόν τον τρόπο να λειτουργήσει ως ιμάντας μεταβίβασης της ποιητικής δημιουργίας προς την κοινωνία.

Τα δύο πρώτα βιβλία της σειράς είναι της Ζαφειρίας Μολ με τίτλο «Κανένα Φτυάρι δεν Έθαψε την Άνοιξη» και της Σταυρούλας Παπαδάκη με τίτλο  «Και ο Κόσμος τι θα Πει;».

Η «Φλέξη» λειτουργεί υπό τη διεύθυνση του ποιητή Γιώργου Δομιανού και με τη δημιουργική σφραγίδα του βραβευμένου στα Ελληνικά Βραβεία Σχεδιασμού Οπτικής Επικοινωνίας ΕΒΓΕ Ιωάννη Τσίγκα.

 

Διαβάστε επίσης στην αθηΝΕΑ:

Βασίλης Κατσικονούρης | Ο «Τσιτάχ» και μια… «Εαρινή Σύναξη των Τερματοφυλάκων»

Κάπα Εκδοτική: Εκδόσεις με Καλαισθησία Και Ποιότητα

 

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΣ

Ο Άρης Γαβριελάτος είναι κοινωνιολόγος με μεταπτυχιακές σπουδες στον Κοινωνικό Αποκλεισμό και το Φύλο.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Τα σημαντικότερα νέα της ημέρας, στο inbox σου κάθε μεσημέρι!

ΕΓΓPΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER

+