Στην Κουζίνα… Ολοταχώς!

Τα όνειρα που είχαμε σβηστήκαν, τα πήρε ο άνεμος τα σκόρπισε μακριά…

Στη δραματοποιημένη Κουζίνα του Arnold Wesker, τη θέση των ονείρων καταλαμβάνουν έννοιες που δεν είναι επιφανειακά δοσμένες, όπως η εργασιακή εκμετάλλευση, η καταπίεση, ο ρατσισμός, το bullying και η κοινωνική αδικία, με την αγάπη να αποτελεί ένα σύνθετο ζήτημα που τίθεται διαρκώς υπό διαπραγμάτευση στον αγώνα της ζωής.

Η Κουζίνα ξεπερνά τα στενά όρια της επαγγελματικής μαγειρικής κουζίνας, αποκτώντας κοινωνική διάσταση. Στο έργο καθίσταται σαφές πως το πεδίο μάχης του κάθε ζητήματος δεν περιορίζεται στον εκάστοτε εργασιακό χώρο, απλά μπορεί να ξεκινήσει από εκεί, καθώς αποτελεί το δεύτερο και ίσως το κύριο “σπίτι” κάθε εργαζόμενου.

Στην Κουζίνα δεν παρατηρείται η ζωή κάθε απασχολούμενου στο χώρο της εστίασης, αλλά αντικατοπτρίζεται η ζωή του κάθε ανθρώπου με τους γρήγορους και εξαντλητικούς ρυθμούς της, που έχουν επιβληθεί από τις υπάρχουσες πολιτικο-οικονομικές συνθήκες. Είναι ο τόπος συνάντησης διαφορετικών πολιτισμών, προσωπικοτήτων και ιδιοσυγκρασιών, είναι ένας θάλαμος αναμονής για την εκπλήρωση των ονείρων και για τη μετάβαση στο κάτι καλύτερο που τους επιφυλάσσει το μέλλον. Εκεί, ο χρόνος άλλοτε παγώνει και άλλοτε πηγαίνει με πολύ γρήγορους ρυθμούς, με τα συναισθήματα να μην έχουν ούτε τον απαιτούμενο χώρο, ούτε το χρόνο να αναδειχθούν και να αναπτυχθούν, γιατί απλά το αίσθημα της επιβίωσης είναι πιο δυνατό.

Σ’ αυτήν την κουζίνα ο Γιώργος Νανούρης ως master chef, δημιουργεί σκηνοθετικά ένα υψηλής ποιότητας γευστικό “πιάτο”, που δύναται να του χαρίσει το χρυσό σκούφο, δίνοντας στο θεατρικό του εστιατόριο τρία αστερία Michelin. Ο Νανούρης, επιστρατεύει τη δημιουργικότητά του και τα θεατρικά του εφόδια και ομαδοποιεί και χορογραφεί αρμονικά ένα καστ ταλαντούχων νέων ηθοποιών, εκ των οποίων καμία ερμηνεία δεν αποτελεί παραφωνία. Σαν άλλοι Stomp, οι ηθοποιοί χτυπούν με εντυπωσιακή συγχρονία διάφορα κουζινικά σκεύη, παράγοντας δυναμικούς ήχους, εκπέμποντας στο κοινό τους ρυθμούς της ακατάπαυστης εργασιακής ροής. Η επιλογή νέων πρωτοεμφανιζόμενων ηθοποιών (Μαρία Αθητάκη, Μοσχούλα Ατσιδαύτη, Παναγιώτης Γαβρέλας, Κωνσταντίνος Γιουρνάς, Απόστολος Καμιτσάκης, Φίλιους-Μιχαήλ Κανάκης, Χρήστος Καρνάκης, Τάσος Κορκός Γρηγορία Μεθενίτη, Μάριος Ράμμος, Σταύρος Τσουμάνης) δικαιώνει τον Νανούρη, αφού είναι εμφανής η διάθεση που έχουν για δουλειά και η ενέργειά τους μεταδίδεται σε πολλαπλές δόσεις στο κοινό, που γίνεται κοινωνός του προσωπικού δράματος των ηρώων, έχοντας ανοικτές όλες του τις αισθήσεις.

Εν κατακλείδι, πρόκειται για μια Κουζίνα υψηλών προδιαγραφών, πολλών ταχυτήτων, υπεύθυνη για τη διαβίβαση μηνυμάτων ζωής. Κάντε έγκαιρα κράτηση, για να την απολαύσετε και να τη χειροκροτήσετε στο Θέατρο Αποθήκη.

Αρθρογράφος

Η Δέσποινα (Ντέπυ) Κορεντίνη είναι απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με μεταπτυχιακό στις Επιστήμες της Αγωγής. Το θέατρο ήταν και είναι πάντα το alter ego της. Πιστεύοντας ότι το θέατρο ωφελεί σημαντικά την ψυχική υγεία, βλέπει την κριτική περισσότερο ως δημιουργική αποτίμηση της σκηνοθετικής σύλληψης και παραγωγής του έργου.

Σχολιασμός

Σχολιασμός