Πόσο συναρπαστική είναι εκείνη η στιγμή που μπλέκονται συνειδητά οι αισθήσεις. Όταν φαντάζεσαι τους ήχους που ξεπηδούν από μια φωτογραφία ή ένα έργο τέχνης, όταν μυρίζεις τα αρώματα που αναδίδει μια μαγευτική μελωδία, όταν οριακά βλέπεις τις γεύσεις ενός κρασιού ή όταν σχεδόν αγγίζεις το συναίσθημα του άλλου. Ανεβαίνοντας την περασμένη Δευτέρα την επιβλητική σκάλα του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά ήξερα ήδη ότι κάτι ξεχωριστό με περιμένει.
Τo Project {Just/Art}*
Είχα τόσο καιρό να βρεθώ σε μια έκθεση τέχνης και ήμουν σίγουρη ότι εφόσον την επιμελείται ο Αλέξανδρος Κασσανδρινός μέσα από το project {Just/Art}* θα ήταν η πιο ευχάριστη επανεκκίνηση στα καλλιτεχνικά δρώμενα της πόλης. Ο Αλέξανδρος, όντας δικηγόρος, ξεκίνησε το 2016 το project {Just/Art}* με σκοπό την προώθηση καλλιτεχνών και δημιουργικών ιδεών στο ευρύ κοινό, στο πλαίσιο του οποίου διερευνά χώρους-ορόσημα ως σημεία τέχνης και τη σχέση μεταξύ τέχνης και δικαίου.
Το βασικό ερώτημα που τον απασχολεί είναι αν μπορεί να επιβιώσει η τέχνη εκτός των κλασικών, αναμενόμενων χώρων και κυρίως αν μπορεί να συμβιώσει με το δίκαιο. Αυτή τη φορά, για την πέμπτη έκθεση που διοργανώνει, επέλεξε το παραμυθένιο φουαγιέ ενός εντυπωσιακού νεοκλασικού κτιρίου, του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, για να φιλοξενήσει τη φωτογραφική έκθεση της συνθέτριας Ευανθίας Ρεμπούτσικα με τίτλο “What The Camera Saw”.
Η έκθεση
Η έκθεση επιχειρεί να σκιαγραφήσει φωτογραφικά την πολυσχιδή προσωπικότητα της Ευανθίας Ρεμπούτσικα, ενώ καλεί τον θεατή να αφεθεί στη γοητεία των αντικατοπτρισμών και των αντανακλάσεων που δημιουργεί. Οι φωτογραφίες της αποκαλύπτουν μια αθέατη πλευρά της πραγματικότητας, μια ανόθευτη ποιητικότητα. Μας μεταφέρουν την εικόνα ενός ανθρώπου με ιδιαίτερη αύρα τρυφερότητας, ενός ανθρώπου με αισιοδοξία. Η Ευανθία καταφέρνει με τις φωτογραφίες της να ταξιδέψει τον θεατή με μοναδικό τρόπο στο δικό της, μοναδικό σύμπαν.
Ο σχεδιασμός της έκθεσης είναι εμπνευσμένος από τον πολύπλευρο χαρακτήρα της και από την αστείρευτη επιθυμία της για ταξίδια. Αποτελείται από πενήντα ανέκδοτες φωτογραφίες της τελευταίας δεκαετίας, που απεικονίζουν σκηνές από την ύπαιθρο, αλλά και το αστικό τοπίο της Ελλάδας, της Ανατολής και όχι μόνο. Εικόνες μοναδικές, με τη ματιά ενός ευαίσθητου καλλιτέχνη, πάνω στα βήματα ενός μεγάλου περιπάτου από τον χειμώνα στο καλοκαίρι και από την Ελλάδα στο εξωτερικό. Υπακούοντας σε μια εσωτερική παρόρμηση, “αιχμαλώτιζε” ό,τι της χρειαζόταν, δίνοντας προσωπικό ύφος στις φωτογραφικές της καταγραφές, εκφραζόμενη μέσα από αυτές.
Το κρασί
Η έκπληξη, όμως, που συνόδευε τα εγκαίνια της έκθεσης και αυτό το υπέροχο σκηνικό, μιας αριστοκρατικής αίθουσας με τις φωτογραφίες, αλλά και τη μουσική της Ευανθίας Ρεμπούτσικα, να πρωταγωνιστούν και τον κόσμο να περιφέρεται με ρομαντική διάθεση, ήταν τα κρασιά “Juliet and Romeo”. Εντυπωσιάστηκα πραγματικά από την πολυπλοκότητα και τη διάρκεια των αρωμάτων του Μοσχοφίλερου, αλλά και το βάθος που έκρυβε το Pinot Noir. Δεν τα είχα συναντήσει ξανά και έμαθα ότι πρόκειται για ένα ολόφρεσκο εγχείρημα που σίγουρα θα απασχολήσει το οινόφιλο κοινό στο προσεχές μέλλον.
Ο αμπελώνας βρίσκεται στη Μαντινεία και αποτελεί τμήμα του παλιού αμπελώνα Καμπά. Το γεγονός ότι τα συγκεκριμένα κρασιά επιμελείται ο διάσημος Έλληνας οινολόγος που μεγαλουργεί στη Γαλλία, Κυριάκος Κυνηγόπουλος, αρκεί για να φανταστείτε την ποιότητά τους, που διακρίνει κάποιος με την πρώτη επαφή. Ανυπομονώ να δοκιμάσω το ροζέ Pinot Noir, το οποίο ακούγεται πως θα μας καταπλήξει, αλλά και τα Chardonnay, Syrah Rosé, Negro Amaro και Μαυροτράγανο, που θα κυκλοφορήσουν σύντομα.
***
Διάρκεια Έκθεσης: 11-19 Οκτωβρίου 2021 (ώρες λειτουργίας 11:00-21:00)
Τα έσοδα από τις πωλήσεις των έργων θα διατεθούν σε φορείς και ιδρύματα του Πειραιά.
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά (1ος όροφος) – Φουαγιέ,
Ηρώων Πολυτεχνείου 32 – 2104143310
Δείτε επίσης στην αθηΝΕΑ:
Η “Παύση” της Laure Mary-Couégnias Παρουσιάζεται στα Δύο Χωριά στην Αθήνα