Ένας Φιλόδοξος Θεατρικός Χειμώνας

Έπειτα από ενάμιση χρόνο κλειστών θεατρικών χώρων, η επιστροφή γιορτάζεται από τα θέατρα, που προβαίνουν σε ανακοινώσεις για το πρόγραμμα της σεζόν 2021-2022.  Ευχόμενοι η πανδημία να μην ανακόψει την καλλιτεχνική πορεία, ας κάνουμε ένα quick preview στις θεατρικές πρεμιέρες.

Θέατρο Τέχνης

Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, μετά την παρουσίαση του έργου Το Γεφύρι της Άρτας και οι Λυγερές του Κάτω Κόσμου σε σκηνοθεσία της Μαριάννας Κάλμπαρη στο πλαίσιο του θεσμού “Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός”, ανοίγει αυλαία με μια παράσταση μετάκληση από την Ιταλία, την ανατρεπτική Ορέστεια του Θεάτρου της Σαρδηνίας, που θα ανέβει στη σκηνή της Φρυνίχου του Θεάτρου Τέχνης για τρεις μόνο παραστάσεις στις 6, 7 και 8 Οκτωβρίου, σε σύλληψη, σκηνοθεσία, δραματουργία του Valentino Mannias.

Στις 14 Οκτωβρίου κάνει πρεμιέρα Ο ποπολάρος του Ξενόπουλου, σε μια νέα σκηνική εκδοχή από την ομάδα θεάτρου ΟΠΕRΑ, σε σκηνοθεσία και πρωτότυπη μουσική του Θοδωρή Αμπαζή. Στο Υπόγειο, από τις 18 Οκτωβρίου, οι Σοφία Κόκκαλη, Γιάννος Περλέγκας και Μιχάλης Τιτόπουλος θα παίζουν τους Ναυαγούς της Ηρώς Μπέζου.

Σε σκηνοθεσία Θανάση Δόβρη θα ανέβει στις 21 Οκτωβρίου ο Μακμπέθ του William Shakespeare, με τους Θάνο Τοκάκη, Εύη Σαουλίδου, Κώστα Κουτσολέλο, Κώστα Ξυκομηνό, Γρηγόρη Ποιμενίδη και Κωνσταντίνο Πλεμμένο. Στο eshop του Θεάτρου Τέχνης διατίθενται, με μικρό αντίτιμο, έργα που είτε κινηματογραφήθηκαν (Μια μέρα χωρίς, Χωρίς οικογένεια) είτε ηχογραφήθηκαν (Αυτοί που κοιτούν, Τη χρονιά του Υδροχόου) εν καιρώ πανδημίας, με σκοπό την ακουστική παρακολούθηση στο σπίτι από τον σύνδεσμο που θα βρείτε εδώ.

Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών

Η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση παρουσιάζει για τη νέα σεζόν 2021-2022 ένα πλούσιο καλλιτεχνικό πρόγραμμα με θέατρο, χορό, μουσική, podcasts, εκθέσεις, δράσεις στην πόλη και σινεμά. Στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης, το διάστημα 10-30 Οκτωβρίου, ο Νίκος Καραθάνος, μετά τις Όρνιθες, καταπιάνεται με το αρχαίο δράμα και διασκευάζει, παίζει και σκηνοθετεί τον Προμηθέα Δεσμώτη, χαρίζοντας μια ανάσα ελευθερίας, με συμπρωταγωνιστές τους Γιάννη Κότσιφα, Χρήστο Λούλη και Γαλήνη Χατζηπασχάλη.

Από τον Οκτώβριο ανοίγει αυλαία και ο Παράδεισος του Thomas Kock, σε σκηνοθεσία Κατερίνας Γιαννοπούλου. Highlight της Στέγης αποτελεί η παρουσίαση του έργου Γυάλινος Κόσμος του Tennessee Williams. Δύο σταρ του θεάτρου και της υποκριτικής, ο Ivo van Hove και η Isabelle Huppert, επιστρέφουν στη Στέγη τον Νοέμβριο για δύο παραστάσεις, σε συμπαραγωγή των Comédie de Clermont-Ferrand scène nationale, Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, de Singel (Αμβέρσα), Barbican (Λονδίνο).

Θέατρο Πόρτα

Τη θεατρική σεζόν 2021-22 στο Θέατρο Πόρτα κάνουν πρεμιέρα τρεις παραστάσεις, την καλλιτεχνική διεύθυνση και σκηνοθεσία των οποίων έχει αναλάβει ο Θωμάς Μοσχόπουλος, ελπίζοντας σε μια νέα αρχή για το θέατρο εντός λογικών ορίων. Πρεμιέρα για τη νέα θεατρική σεζόν κάνουν τα έργα Πόσο κοστίζει να ζεις, της Martyna Majok (από τις 16 Οκτωβρίου), Ο γιατρός της τιμής του, το σκοτεινό ποιητικό έργο του Pedro Calderón de la Barca (από τις 21 Νοεμβρίου), και Ο μαγικός κύκλος ή η ωραιότερη ιστορία του κόσμου και άλλα τέτοια παραμύθια, ένα έργο που δεν έχει ηλικιακά όρια (από τις 12 Δεκεμβρίου), όλα διά χειρός Μοσχόπουλου.

Στο θέατρο Πόρτα θα φιλοξενηθούν δύο ακόμα παραγωγές, η Λάθος χώρα του Gazmend Kapllani, σε σκηνοθεσία Παντελή Φλατσούση, ο οποίος, μετά το επιτυχημένο Εθνικό ντεφιλέ στο Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου 2021, διερευνά σε αυτή τα όρια και τους τρόπους με τους οποίους αλληλοδιαπλέκονται η μυθοπλασία με την πραγματικότητα, το ατομικό με το συλλογικό βίωμα, η ιστορία με την καθημερινότητα (από τις 3 Νοεμβρίου), και η Μεταμόρφωση, ένα από τα λογοτεχνικά αριστουργήματα του Franz Kafka (τρίτος χρόνος), σε σκηνοθεσία Τάσου Σαγρή (από τις 15 Ιανουαρίου).

Θέατρο Αθηνών

Από τις 6 Οκτωβρίου ανεβαίνει αυτή τη φορά στη σκηνή του Θεάτρου Αθηνών η Γίδα ή Ποια είναι η Σύλβια; του Edward Albee, σε σκηνοθεσία του Νικορέστη Χανιωτάκη, με τους Νίκο Κουρή, Λουκία Μιχαλοπούλου, Γιάννη Δρακόπουλο και Μιχαήλ Ταμπακάκη. Στο Παλλάς, θα δούμε το Τρίτο στεφάνι του Ταχτσή σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη, με τις Μαρία Καβογιάννη και Μαρία Κίτσου σε κεντρικούς ρόλους.

Στα must see..

Στον CARTEL Τεχνοχώρο θα ξεκινήσουν να παίζονται από τις 8 Οκτωβρίου η sold out παράσταση Άνθρωποι και ποντίκια του John Steinbeck (διαβάστε την κριτική που είχαμε κάνει στην αθηΝΕΑ εδώ) και ο μονόλογος του Άρη, κείμενο της Σοφίας Αδαμίδου, σε σκηνοθεσία Βασίλη Μπισμπίκη, ενώ γίνονται εντατικές πρόβες για τα Κόκκινα φανάρια, που προγραμματίζονται για τις αρχές του Δεκεμβρίου. Αμέσως μετά ξεκινούν οι πρόβες για την προαναγγελθείσα παράσταση Έγκλημα και τιμωρία, ελεύθερη απόδοση του κειμένου του Fyodor Dostoevsky, σε σκηνοθεσία Βασίλη Μπισμπίκη.

Μετά τη διεθνή τους περιοδεία και τις sold out παραστάσεις στην Αθήνα και την περιφέρεια, Οι κάτω απ’ τ’ αστέρια του Τηλέμαχου Τσαρδάκα επιστρέφουν από τις 4 Οκτωβρίου για τέταρτη χρονιά στο Σύγχρονο Θέατρο. Ο Κωνσταντίνος Μπιμπής και η Λίλα Μπακλέση σκηνοθετούν από κοινού και συμπρωταγωνιστούν, οπτικοποιώντας ένα timeline μιας σχέσης εφήβων-εραστών, που μένει στην αιωνιότητα.

Στον Νέο Ακάδημο ανεβαίνουν για πρώτη φορά στην Ελλάδα Οι άθικτοι των Olivier Nakache & Éric Toledano, σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη, με τους Αντώνη Καρυστινό, Σπύρο Χατζηαγγελάκη, Τζωρτζίνα Λιώση, Σταύρο Καλλιγά, Χρύσα Μιχαλοπούλου και Μιχάλη Ψαλίδα. Οι θεατές θα έχουν την ευκαιρία να δουν επί σκηνής αρκετά στιγμιότυπα από τη ζωή των δύο πρωταγωνιστών, του Φιλίπ και του Αμπντέλ, τα οποία δεν υπάρχουν στην ταινία, που σημείωσε τεράστια επιτυχία.

Εμπνευσμένο από το θεατρικό έργο του Hugh Whitemore Breaking the Code, βασισμένο στο Alan Turing: The Enigma του Andrew Hodges, ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος σκηνοθετεί τον Ορφέα Αυγουστίδη στο έργο του Benoit Soiles, Η μηχανή του Τούρινγκ. Ο Άλαν Τούρινγκ είναι ο άνθρωπος που έσπασε τον κώδικα Enigma των ναζί και άλλαξε την πορεία του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, συμβάλλοντας καθοριστικά στη λήξη του το 1945. Η συμβολή του Τούρινγκ υπήρξε κομβική για την ιστορία και την επιστήμη της μηχανικής, των υπολογιστών και της τεχνολογίας.

Συνέδριο για το Θέατρο

Η Ελληνική Ένωση Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών (ΕΛΕΚΘΕΠΤΕ) διοργάνωσε το 1ο Συνέδριό της με θέμα: “Θέατρο και παραστατικές τέχνες τον 21ο αιώνα: Η αγωνία και ο αγώνας του επαναπροσδιορισμού”, που έλαβε χώρα στην Αθήνα από τη 1 έως τις 3 Οκτωβρίου.

Να σημειωθεί ότι το συνέδριο διοργανώθηκε σε συνεργασία με το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών και το Εργαστήρι “Λόγου και Τέχνης” του Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ,  υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού (Δ/νση Γραμμάτων). Είχα την τιμή να συμμετάσχω ως κριτικός, καθότι εγγεγραμμένη στην Ένωση Κριτικών.

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΣ
Drama Queen
Drama Queen

Η Δέσποινα (Ντέπυ) Κορεντίνη είναι απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με μεταπτυχιακό στις Επιστήμες της Αγωγής. Ως γνήσια Αρσακειάδα με παράδοση στη φιλολογία, η συγγραφική και καλλιτεχνική φύση της εκδηλώθηκε από πολύ νωρίς. Το θέατρο ήταν και είναι πάντα το alter ego της. Πιστεύοντας ότι το θέατρο ωφελεί σημαντικά την ψυχική υγεία, βλέπει την κριτική περισσότερο ως δημιουργική αποτίμηση της σκηνοθετικής σύλληψης και παραγωγής του έργου. Αγαπά πολύ τη διδασκαλία, το διάβασμα (κουβαλάει πάντα ένα βιβλίο μαζί) και φυσικά το θέατρο, ενώ στις ελεύθερες ώρες της χορεύει στους λάτιν ρυθμούς.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Τα σημαντικότερα νέα της ημέρας, στο inbox σου κάθε μεσημέρι!

ΕΓΓPΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER