Επιλέγουμε Θέατρο και τα Χριστούγεννα: Drama Queen’s Special Edition

Έχοντας μπει στην εορταστική περίοδο, μια θεατρική έξοδος στη στολισμένη Αθήνα επιβάλλεται. Λόγω ημερών δίνονται επιπλέον παραστάσεις, ενώ κάποιες απ’ αυτές που ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένες -και ως εκ τούτου sold out- παίρνουν παράταση. Στην ειδική αυτή έκδοση της θεατρικής στήλης της Drama Queen, αναφερόμαστε σε παραστάσεις που προσέλκυσαν το ενδιαφέρον δραματουργικά και ξεχώρισαν τόσο για τη σκηνοθετική προσέγγισή τους, όσο και για τις ερμηνείες των ηθοποιών.

1) Άνθρωποι και Ποντίκια στον Τεχνοχώρο Cartel

Δεν θα μπορούσαμε να μη τοποθετήσουμε πρώτο μέσα στις παραστάσεις που ξεχωρίζουμε αυτή τη σεζόν το Σταινμπεκικό “Άνθρωποι και Ποντικία” που παίζεται στον Τεχνοχώρο Cartel για την επιτυχημένη σκηνοθεσία του Βασίλη Μπισμπίκη. Μια περιοχή της Αθήνας γεμάτη μάντρες και αποθήκες, που μοιάζει ειδικά τις βραδινές ώρες με βομβαρδισμένο τοπίο, μετατρέπεται σε μια εναλλακτική θεατρική στέγη, στην οποία η δεμένη καλλιτεχνικά ομάδα υπογραμμίζει με ακραία ρεαλιστικό τρόπο τη διαχρονικότητα του έργου.

Διαβάστε τις δύο αναλυτικές κριτικές της αθηΝΕΑς, εδώ και εδώ.

2) Ο Πατέρας στο Θέατρο Αποθήκη

Άλλη μια σκηνοθετικά επιτυχημένη δουλειά του Μπισμπίκη είναι “Ο Πατέρας” που ανεβαίνει στο θέατρο Αποθήκη, μεταφέροντας το ομώνυμο έργο του Σουηδού August Strindberg στην Αθήνα του 2019, για να καταδείξει την παθογένεια της ελληνικής κοινωνίας μέσω της προβολής σύγχρονων ενδοοικογενειακών συγκρούσεων. Η επίδραση της οικονομικής κρίσης στις συζυγικές και συγγενικές σχέσεις φέρνει στην επιφάνεια καταπιέσεις, απωθημένα και ατελέσφορα σχέδια, που οδηγούν σε αλλεπάλληλες συγκρούσεις, με τα δύο φύλα να μάχονται για την τελική επικράτηση που λήγει τραγικά. Τον δραματικό Πατέρα ενσαρκώνει δυναμικά ο Τάσος Ιορδανίδης.

Διαβάστε την αναλυτική κριτική της αθηΝΕΑς, εδώ.

3) Ρινόκερος στο Θέατρο Κιβωτός

Ένας λόγος για να δεις τον “Ρινόκερο” του Eugène Ionesco μέσα από το καλλιτεχνικό σκηνοθετικό βλέμμα του Γιάννη Κακλέα στο θέατρο Κιβωτός, πέρα από τη δραματουργική αξία του έργου, είναι χωρίς περιστροφές ο Άρης Σερβετάλης. Αφοπλιστικά απλός και εκφραστικός, δίνει για μια ακόμα φορά ρεσιτάλ ερμηνείας στο ρόλο του ασυμβίβαστου Bérenger, που αντιστέκεται στην “ρινοκερίτιδα”, αποτελώντας τον κορμό της παράστασης.

Διαβάστε την αναλυτική κριτική της αθηΝΕΑς, εδώ.

4) Lemon (1900) στο Μπάγκειον

Δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη η απίστευτη ιστορία του “Lemon”, του ταλαντούχου πιανίστα που γεννήθηκε πάνω στο ατμόπλοιο Virginian και δεν κατέβηκε ποτέ απ’ αυτό, γινόμενος κομμάτι της ιστορίας του πλοίου. Σε αυτή την ευρηματική παράσταση, που αξιοποιεί κάθε σημείο του ξενοδοχείου “Μπάγκειον”, ο Μελαχρινός Βελέτζας και ο Γιώργος Δρίβας, καθοδηγούμενοι σκηνοθετικά από τη Γεωργία Τσαγκαράκη, δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό, κάνοντας τα λεμόνια της ζωής… μια απολαυστική lemon pie.

Διαβάστε την αναλυτική κριτική της αθηΝΕΑς, εδώ.

5) Η Αρχή του Αρχιμήδη στο Skrow

Η “Αρχή του Αρχιμήδη” του Josep Maria Miró στο Skrow, σε σκηνοθεσία του Βασίλη Μαυρογεωργίου, είναι μια παράσταση που ξεχωρίζει για τρεις λόγους: για την επιλογή του έργου, για τη σκηνοθεσία, αλλά και για τις ερμηνείες του δεμένου καστ. Ο Μαυρογεωργίου επικεντρώνεται στο να φωτίσει δημοσιογραφικά όλες τις οπτικές γωνίες του ζητήματος, χωρίς να εξάγονται ξεκάθαρα συμπεράσματα που καταδικάζουν ή αθωώνουν τον προπονητή, φέρνοντας αριστοτεχνικά το κοινό αντιμέτωπο με ένα απλό δίλημμα.

Διαβάστε την αναλυτική κριτική της αθηΝΕΑς, εδώ.

6) Master Class,

Στην Κεντρική Σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, με αιλουροειδείς κινήσεις, ο Γιώργος Χρυσοστόμου μοιράζεται επί 65 λεπτά μέσω της performance #6#Mute, ανθρώπινες σκέψεις, φόβους κι ανασφάλειες και πάθη, με το σώμα να γίνεται φορέας του λόγου. Στο θέατρο Δημήτρης Χορν, η Μαρία Ναυπλιώτου, καταθέτοντας μια σπουδαία ερμηνεία ως Μαρία Κάλλας παραδίδει ένα #6#Master Class, υψηλών προδιαγραφών. 

7) Ποιος Σκότωσε το Σκύλο τα Μεσάνυχτα στο Θέατρο Τζένη Καρέζη

Στο θέατρο Τζένη Καρέζη, στην παράσταση “Ποιος Σκότωσε το Σκύλο τα Μεσάνυχτα;”, ο βραβευμένος Γιάννης Νιάρρος δίνει ερμηνευτικά τον καλύτερο του εαυτό στο ρόλο του χαρισματικού εφήβου με Asperger, που καταφέρνει να διατηρήσει την αυθεντικότητα του χαρακτήρα του και την ορθότητα της σκέψης του, αναδεικνύοντας επιτυχώς έννοιες που διαπερνούν την ιστορία, όπως η χαρισματικότητα, η ενσυναίσθηση, η κοινωνικοποίηση και η δόμηση των διαπροσωπικών σχέσεων.

Διαβάστε την αναλυτική κριτική της αθηΝΕΑς, εδώ.

8) Οι Κάτω από τα Αστέρια στο Θέατρο Άλφα

“Οι Κάτω από τα Αστέρια” (Κωνσταντίνος Μπιμπής και Λίλα Μπακλέση) στο θέατρο Άλφα, αναβιώνουν τη γλυκόπικρη ερωτική έναστρη ιστορία τους, ταξιδεύοντας το κοινό όλων των ηλικιακών target groups σε εφηβικές πρώτες αγάπες που ενηλικιώθηκαν, μένοντας μετέωρες στο χρόνο. Πρόκειται για ένα φρέσκο, εύληπτο έργο που φέρνει το καλοκαίρι εν μέσω χειμερινής περιόδου.

Διαβάστε την αναλυτική κριτική της αθηΝΕΑς, εδώ.

9) Γιούγκερμαν στο Θέατρο Πορεία

Στο Θέατρο Πορεία συνεχίζει ο “Γιούγκερμαν” του Καραγάτση, ένα έργο λογοτεχνικός ογκόλιθος, που έχει επιμεληθεί σκηνοθετικά ο Δημήτρης Τάρλοου, σε διασκευή Στρατή Πασχάλη. Ατού της παράστασης αποτελεί η ανάδειξη της έντονης προσωπικότητας του ομώνυμου ήρωα, που στο βάθος του εαυτού του παραμένει ξένος, μέσα από την καθαρή και στιβαρή, βραβευμένη ερμηνεία του Γιάννη Στάνκογλου.

Διαβάστε την αναλυτική κριτική της αθηΝΕΑς, εδώ.

10) Ο Χορός της Φωτιάς στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά // Κι Από Σμύρνη… Σαλονίκη στο Θέατρον του Κέντρου Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος

Δύο παραστάσεις με background από το παρελθόν μας, ο “Χορός της Φωτιάς” στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και το έργο “Κι Από Σμύρνη… Σαλονίκη” που ανεβαίνει στο “Θέατρον” του Κέντρου Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος, κάνουν επίκληση στη μνήμη και στο συναίσθημα, διακρινόμενες για το σεβασμό απέναντι στην ιστορία και για την ισορροπία στην απόδοση των μουσικοχορικών, ιστορικών και θεατρικών μερών.

11) Ο Χαρτοπόλεμος στο Θέατρο Μικρό Γκλόρια

Η δεμένη θεατρική ομάδα της παράστασης “Χαρτοπόλεμος” παρουσιάζει ένα έργο που είναι με τέτοιο τρόπο δομημένο ώστε να μη προβάλλεται μια εικόνα επίπλαστης οικογένειας, ενώ από ένα σημείο και μετά παύεις σαν θεατής να εστιάζεις στα πεπραγμένα και επικεντρώνεσαι στις πιο ουσιώδεις συζητήσεις.

Διαβάστε την αναλυτική κριτική της αθηΝΕΑς, εδώ.

12) Ρίττερ, Ντένε, Φος στο Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν

Στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης “Κάρολος Κουν”, το έργο του Thomas Bernhard “Ρίττερ, Ντένε, Φος”, σε σκηνοθεσία της Μαρίας Πρωτόπαπα ξεχωρίζει ως μια ιδιαίτερη παράσταση όπου Ξάφης, Γουλιώτη και Μιχαλοπούλου αποκτούν σκηνική οντότητα, με σημαίνουσες ερμηνείες. Τέλος, με τεράστια επιτυχία, ακάθεκτο συνεχίζει και το εκσυγχρονισμένο έργο του Δημήτρη Ψαθά “Ξύπνα Βασίλη” στο Εθνικό Θέατρο, υπό τη σκηνοθετική ματιά του Άρη Μπινιάρη.

Το άρθρο αυτό δημοσιεύθηκε στο δεύτερο τεύχος του 12 Days of Christmas, του εποχικού e-book της αθηΝΕΑς για τις γιορτές, το οποίο μπορείτε να απολαύσετε εδώ. Πρόκειται για ένα e-book 150 σελίδων με προτάσεις πάσης φύσεως για την περίοδο που ξεκινά. Οι φετινοί οδηγοί δώρων μας, παραστάσεις και ταινίες που αξίζει να παρακολουθήσετε, εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσετε, δραστηριότητες για όλη την οικογένεια, βιβλία για να ανοίξουμε το μυαλό μας, γιορτινές συνταγές και ένας οδηγός με εκλεκτά κρασιά από ολόκληρο τον κόσμο. Αυτά και άλλα πολλά στο φετινό μας εορταστικό e-book που ετοιμάσαμε με πολλή αγάπη για εσάς.

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΣ
Drama Queen
Drama Queen

Η Δέσποινα (Ντέπυ) Κορεντίνη είναι απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με μεταπτυχιακό στις Επιστήμες της Αγωγής. Ως γνήσια Αρσακειάδα με παράδοση στη φιλολογία, η συγγραφική και καλλιτεχνική φύση της εκδηλώθηκε από πολύ νωρίς. Το θέατρο ήταν και είναι πάντα το alter ego της. Πιστεύοντας ότι το θέατρο ωφελεί σημαντικά την ψυχική υγεία, βλέπει την κριτική περισσότερο ως δημιουργική αποτίμηση της σκηνοθετικής σύλληψης και παραγωγής του έργου. Αγαπά πολύ τη διδασκαλία, το διάβασμα (κουβαλάει πάντα ένα βιβλίο μαζί) και φυσικά το θέατρο, ενώ στις ελεύθερες ώρες της χορεύει στους λάτιν ρυθμούς.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Τα σημαντικότερα νέα της ημέρας, στο inbox σου κάθε μεσημέρι!

ΕΓΓPΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER