Η Επίδραση του Salvator Mundi

Είναι σπάνιο να εμφανίζεται στην αγορά τέχνης ένα αριστούργημα μουσειακής ποιότητας, κι όταν αυτό συμβαίνει, τα αριθμητικά αποτελέσματα είναι τουλάχιστον εντυπωσιακά, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για έργο του uomo universale Leonardo da Vinci.

Την προηγούμενη Τετάρτη, στις 15 Νοεμβρίου, πωλήθηκε σε τιμή ρεκόρ -450.312.500 δολάρια- το έργο “Salvator Mundi” (Σωτήρας του Κόσμου) του Leonardo da Vinci, από τον οίκο Christie’s στη Νέα Υόρκη. Ορμώμενη από το γεγονός αυτό, θεώρησα πως αξίζει να μοιραστώ μαζί σας κάποια συναρπαστικά βίντεο που ετοιμάστηκαν από τον οίκο πριν τη δημοπρασία και αναδεικνύουν την πολυδιάστατη αξία του έργου.

Στο βίντεο “Salvator Mundi – The Rediscovery of a Masterpiece: Chronology, Conservation, and Authentication” θα δείτε ειδικούς να εξηγούν τους λόγους στους οποίους βασίζουν τη γνησιότητα του έργου, η οποία αμφισβητείτο για 100 περίπου χρόνια, μέχρι τις αρχές του 21ου αιώνα, οπότε και ξεκίνησε η διαδικασία διαγνωστικών εξετάσεων και επεμβάσεων συντήρησης. Το βίντεο συνοδεύεται από το χρονικό της περιπέτειας του έργου από το έτος δημιουργίας του, γύρω στο 1500, έως σήμερα.

Στο δεύτερο μας βίντεο, “The Last da Vinci” και στο άρθρο που το συνοδεύει, αναλύεται η αισθητική αξία του έργου, καθώς επίσης η γνώμη των ειδικών που, εξαιτίας της εξαιρετικής ποιότητάς του, τοποθετούν τη δημιουργία του στην ίδια περίοδο που φιλοτεχνήθηκε το Μυστικό Δείπνο και η Μόνα Λίζα.

Για τέλος, σας αφήνω μία διαφορετική οπτική του έργου, την επίδραση που άσκησε ο “Salvator Mundi” στο κοινό που στάθηκε μπροστά του έκθαμβο.

Για να τιμηθεί η σημαντικότητα του έργου, που αποτελεί τη μεγαλύτερη εκ νέου ανακάλυψη των τελευταίων ετών, ο οίκος ανέθεσε στο διάσημο φωτογράφο Nadav Kander να απαθανατίσει την αναμφισβήτητη επίδραση που άσκησε το έργο στο κοινό, μέσα από μία κάμερα που είχε στηθεί κάτω από το έργο. Έτσι, βλέπουμε μέσα από τα μάτια του “Ιησού Χριστού”, τα έντονα συναισθήματα που βίωσαν οι χιλιάδες άνθρωποι που κατέκλυσαν την αίθουσα όπου εκτίθετο το αριστούργημα του Da Vinci, ανάμεσά τους και ο Leonardo… di Caprio.

Με το στόμα ανοιχτό, με δάκρυα στα μάτια, προσηλωμένοι και αποσβολωμένοι, αντίκρισαν το έργο που έχει χαρακτηρισθεί ως μια “θεϊκή Μόνα Λίζα”.

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΣ
pARTicle
pARTicle

Η Αγγελική Ντούρου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1984. Το 2006 ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων & Έργων Τέχνης στο ΤΕΙ Αθηνών. Το 2008 απέκτησε το μεταπτυχιακό δίπλωμα MSc Ιστορίας της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο Εδιμβούργου, με εξειδίκευση στην Εκτίμηση Έργων Τέχνης. Έχει εργαστεί ως συντηρήτρια αρχαιοτήτων και έργων τέχνης στο Υπουργείο Πολιτισμού και στο Μουσείο Μπενάκη και ως ιστορικός τέχνης στο Ίδρυμα Σύγχρονης Τέχνης ΔΕΣΤΕ. Είναι εγγεγραμμένη στον κατάλογο Πραγματογνωμόνων-Εκτιμητών Έργων Τέχνης του Πρωτοδικείου Αθηνών και τακτικό μέλος του Συλλόγου Εκτιμητών Ελλάδος (Σ.ΕΚ.Ε.) και της Εταιρείας Ελλήνων Ιστορικών Τέχνης (Ε.Ε.Ι.Τ.). Έχει επιμεληθεί εκθέσεις τέχνης και σεμινάρια ιστορίας τέχνης και εκτίμησης έργων τέχνης στο Μουσείο Ηρακλειδών, κ.α. Σήμερα εργάζεται ως Πιστοποιημένη Εκτιμήτρια Έργων Τέχνης (MRICS) και ως Σύμβουλος Τέχνης. Παρακολουθεί ανελλιπώς την αγορά τέχνης και τις εφαρμογές των επιστημών στην τέχνη, ενώ απολαμβάνει να επισκέπτεται καλλιτεχνικές εκθέσεις και να μελετάει την ιστορία και τη θεωρία της τέχνης. Μοιράζεται μαζί μας τα #MustSee του μήνα μέσα από τη στήλη της "pARTicle".

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Τα σημαντικότερα νέα της ημέρας, στο inbox σου κάθε μεσημέρι!

ΕΓΓPΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER