Η Κάπα Εκδοτική συνεχίζει να φέρνει στις προθήκες μας αξιόλογα βιβλία. Παγκόσμιο θέατρο, ελληνικό θέατρο, ποίηση και πολλά άλλα, πάντα με καλαισθησία και άποψη.
Σας προτείνουμε δύο ποιητικές συλλογές και μια θεατρική διασκευή, ενώ μπορείτε να δείτε όλη τη συλλογή στο site της Κάπα Εκδοτικής αλλά και στο βιβλιοπωλείο της Σόλωνος 103, στο κέντρο της Αθήνας.
Σάννυ Μπαλτζή | Ανθρωποφάγος
Μια συνολική παρουσίαση του πολύπλευρου έργου της «Sunny» Μπαλτζή περιλαμβάνεται στην πρώτη ποιητική συλλογή της «Ανθρωποφάγος». Πρόκειται για ένα δυνατό απόσταγμα συναισθημάτων, διαφορετικών χρονικών περιόδων, που επιχειρεί να μας παρασύρει στους δρόμους των μύθων, της σκληρής πραγματικότητας, της απώλειας, των καταραμένων ερώτων και της ματαιότητας, ενώ η φαντασιακή πηγή της λύτρωσης αναλαμβάνει το καθήκον να χτίσει τον κόσμο από την αρχή.
Τέσσερις ενότητες, τέσσερις άξονες γύρω από τους οποίους εκτυλίσσεται η αχαλίνωτη φαντασία της, αποκαλύπτοντας το αντισυμβατικό της ταλέντο και τη δυνατή γραφή της, καθώς περιπλανιέται σε εμβληματικά πορνεία, παλιές γειτονιές, κακόφημους δρόμους και όνειρα, αναζητώντας τη χαμένη αθωότητα.
Χαρακτηριστικός είναι ο «επικήδειος», ανάκληση και φόρος τιμής στη μεγάλη τραγουδοποιό Αρλέτα, που μάλιστα είχε κατονομάσει τη Σάννυ Μπαλτζή ως κορυφαία ποιήτρια της γενιάς της.
Στο βιβλίο περιλαμβάνεται, επίσης, μελοποιημένη ποίηση μέσα από σημαντικές συνεργασίες, ιδιαίτερα διακεκριμένες δουλειές της που έγιναν τραγούδια, ενώ αποκαλύπτονται και τα δύο τετράστιχα που υπολείπονται στο τραγούδι «Σαν Χουάν», όπου ο Σταύρος Σιόλας ανέσυρε μέσα από αυτή τη συλλογή, πριν από την έκδοσή της, μελοποιώντας ένα μέρος της.
Τα σκίτσα του βιβλίου επιμελήθηκε ο εικαστικός ζωγράφος Δημήτρης Αστερίου.
Γιώργος Δομιανός | Πάσα Ανάσα
μη μιλάς· σταμάτα λίγο. έχεις ακούσει πώς αναπνέει η θάλασσα; έχεις πέσει μέσα σε γκρεμό ανθρώπου; το κόκκινο έχεις καταφέρει να το μυρίσεις; σε έχει ερεθίσει θρήνος;
Αναλφάβητος μπροστά στα φυλλώματα της λεύκας και νήπιος μπροστά στο μυστήριο της ύπαρξης, ο γιώργος δομιανός εκθέτει σε πέντε πράξεις και σε αντικριστούς παραληρηματικούς –ή και όχι– μονολόγους αυτόν και αυτήν, μοναδικούς επιζώντες ενός ερωτικού μακελέματος.
Σαν το σκυλί με τα τρία πόδια που αλυχτά στην απόλυτη μοναξιά της νύχτας μας/της δικιάς μας νύχτας και της κάθε νύχτας που έχει σημαδέψει με πυρωμένο σίδερο ο πόνος της απώλειας και η άφατη απελπισία, ο ποιητής αποφασίζει να δείξει εμπιστοσύνη μόνο σε αυτούς που οι παιδικοί τους έρωτες τούς γέρασαν, ενώ αποστρέφει το πρόσωπό του από όσους κάνουν την πίκρα τους κατοικίδιο ζώο με πιατάκι φαγητού.
Σε μια άγονη κι αφιλόξενη για τέτοιες πολυτέλειες και λυρισμούς πραγματικότητα, ο γιώργος δομιανός μάς ξαφνιάζει με την κατάβασή του στις σκοτεινές επικράτειες του πόθου και μας υπενθυμίζει πώς ήταν κάποτε ή πώς εξακολουθεί να είναι η ιερατική λατρεία του αγαπημένου προσώπου που φτάνει έως και την εκμηδένιση του ερωτικού αντικειμένου, σε ό,τι εντέλει βρίσκεται στη ρίζα κάθε γνήσιας ερωτικής έξαρσης.
Η «Πάσα Ανάσα», η δεύτερη ποιητική σύνθεση του γιώργου δομιανού, επανεκδίδεται αναθεωρημένη από την Κάπα Εκδοτική.
Ο γιώργος δομιανός έχει εκδώσει τέσσερα βιβλία: «Δεν Είναι η Εποχή των Κερασιών» το 2015, «Πάσα Ανάσα», α’ έκδοση το 2016, «Τρυφερούλης Νεκροτόμος» το 2019 και «Εγώ θα σου Μάθω Πουλάκι μου» το 2022. Το 2019 ανέβηκε στο Φεστιβάλ Αθηνών η παράστασή του «Φθογγικά Πάθη».
Θανάσης Τριαρίδης | Έγκλημα και Τιμωρία (Δράμα σε 27 Σκηνές)
Ένα από τα σπουδαιότερα έργα του δυτικού κανόνα και κορυφαίο ψυχογράφημα της ανθρώπινης ύπαρξης, το «Έγκλημα και Τιμωρία» του Fyodor Dostoevsky, παρουσιάζεται σε μια νέα θεατρική διασκευή από τον Θανάση Τριαρίδη.
Ο Ρασκόλνικοφ, ένας φοιτητής που πιστεύει πως η διανοητική και ψυχική ανωτερότητα νομιμοποιεί οποιονδήποτε να διαπράττει εγκλήματα για το καλό της ανθρωπότητας, δολοφονεί μια ηλικιωμένη τοκογλύφο, σε μια κίνηση «αλτρουισμού» που θα απαλλάξει την κοινωνία από ένα άπληστο και κακόβουλο άτομο. Η μεταμέλεια για την πράξη του αυτή έρχεται έπειτα από μια δαιδαλώδη διαδρομή και η λύτρωση μέσα από τη μορφή μιας νεαρής πόρνης, της Σόνιας.
«Ο Dostoevsky είναι το σημείο μηδέν του παγκόσμιου πολιτισμού – το στενό δαχτυλίδι της κλεψύδρας που αναποδογυρίζει», αναφέρει ο συγγραφέας Θανάσης Τριαρίδης, προσθέτοντας πως «το “Έγκλημα και Τιμωρία” είναι η καρδιά του Ντοστογιέφσκι – και το οριακότερο κείμενο όλης της δυτικής λογοτεχνίας».
Διαβάστε επίσης στην αθηΝΕΑ:
Βασίλης Κατσικονούρης | Ο «Τσιτάχ» και μια… «Εαρινή Σύναξη των Τερματοφυλάκων»