Ομαδική Έκθεση Σύγχρονης Τέχνης “Beautiful”

Η πολιτιστική πλατφόρμα Δύο Χωριά προσκαλεί το κοινό να γνωρίσει το κτίριο-μνημείο του ιστορικού Φιλολογικού Συλλόγου “Παρνασσός” στην Αθήνα, μέσα από την ομαδική έκθεση σύγχρονης τέχνης Beautiful.

Ο σκοπός της ανάθεσης από τα Δύο Χωριά ήταν “οι συμμετέχοντες καλλιτέχνες να μελετήσουν τη συλλογή του Φ. Σ. Παρνασσός και να επιλέξουν ένα έργο της συλλογής με το οποίο ένα δικό τους έργο θα βρίσκεται σε άμεση επικοινωνία, είτε εννοιολογικά, είτε από άποψη τεχνικής”. Έτσι, ακολουθώντας την ιδέα της έμπνευσης του νέου καλλιτέχνη από τον παλαιό, προέκυψε ένα ενδιαφέρον διαλεκτικό αποτέλεσμα, το οποίο φέρνει στο προσκήνιο τις ομοιότητες και τις διαφορές ενός εικαστικού διαλόγου που λαμβάνει χώρα “στον ίδιο τόπο”, αφορά όμως ανόμοιες χρονικές περιόδους.

Την καλλιτεχνική ομάδα πλαισιώνουν, ο Σπύρος Αγγελόπουλος, ο Τάσσος Βρεττός, η Χρυσάνθη Κουμιανάκη, ο Αριστείδης Λάππας, η Ηλιοδώρα Μαργέλλου, ο Βασίλης Παπαγεωργίου, η Μαρία Παπαδημητρίου, ο Poka-Yio, o Cacao Rocks, η Γεωργία Φαμπρίς και o Σάββας Χριστοδουλίδης.

Παρακάτω παραθέτω 5 συνδυασμούς έργων που τράβηξαν την προσοχή μου στα εγκαίνια της έκθεσης, η οποία θα διαρκέσει έως τις 6 Απριλίου:

(1)
Ο καταξιωμένος καλλιτέχνης Σάββας Χριστοδουλίδης χρησιμοποιεί ως βάση του “Το Καμπαναριό του Αγιού (Κέρκυρα)” (1974), εστιάζει στο κύριο θέμα του έργου, και ακολουθώντας το ενδιαφέρον του για τη δημιουργία έργων με καθαρές φόρμες, χτίζει σε κατακόρυφο άξονα δύο γλυπτά από κεραμικό με τίτλο “Her/His Body Like a Mosque”.

Άγης Ξωμεριτάκης, Το Καμπαναριό του Αγιού (Κέρκυρα), 1974, λάδι σε καμβά, 41.5χ53.5 εκ.
Άγης Ξωμεριτάκης, Το Καμπαναριό του Αγιού (Κέρκυρα), 1974, λάδι σε καμβά, 41.5χ53.5 εκ.
Σάββας Χριστοδουλίδης, Her Body Like a Mosque, 2012, κεραμικό, 70χ30χ30cm.
Σάββας Χριστοδουλίδης, Her Body Like a Mosque, 2012, κεραμικό, 70χ30χ30cm.

(2)
Μία γραφική σκηνή υπαίθρου, το “Βλαχάκι της Ηπείρου” (1974), εμπνέει δύο καλλιτέχνες με διαφορετική ανάγνωση. Από τη μία πλευρά, ο διάσημος φωτογράφος Τάσσος Βρεττός, με το έργο “The Woods”, μας προσφέρει την αίσθηση εισόδου σε ένα ελκυστικό πυκνόφυτο δάσος, στο βάθος του οποίου διακρίνεται σε ταπισερί ένας έφιππος με στολή ιππασίας. Από την άλλη, ο Σπύρος Αγγελόπουλος, γνωστός από το εναλλακτικό θέατρο σκιών με πρωταγωνιστές σύγχρονους διάσημους, προκαλεί την κουλτούρα της πολυτέλειας ζωγραφίζοντας το “Vlakas Milk” στην πρόσοψη τσάντας Louis Vuitton.

Γιώργος Δουρδούφης, Το Βλαχάκι της Ηπείρου, 1974, λάδι σε καμβά
Γιώργος Δουρδούφης, Το Βλαχάκι της Ηπείρου, 1974, λάδι σε καμβά
Τάσσος Βρεττός, The Woods, 2007, τύπωμα σε χαρτί fine art, 160x120 cm.
Τάσσος Βρεττός, The Woods, 2007, τύπωμα σε χαρτί fine art, 160x120 cm.

(3)
Ο γνωστός graffiti artist Cacao Rocks αποσπά τη μαρμάρινη προτομή του “Λόρδου Βύρωνα” (1888) από τη βάση της, για να μεταφέρει το περίγραμμά του πάνω σε πολύχρωμα γεωμετρικά σχήματα που καλύπτουν τον καμβά στο ομώνυμο “Lord Byron”.

Γεώργιος Βιτάλης, Λόρδος Βύρων, 1888, μάρμαρο
Γεώργιος Βιτάλης, Λόρδος Βύρων, 1888, μάρμαρο
Lord Byron, 2019, ακρυλικό σε καμβά, 161χ91εκ.
Lord Byron, 2019, ακρυλικό σε καμβά, 161χ91εκ.

(4)
Η Χρυσάνθη Κουμιανάκη στήνει το έργο της “Notes for Someone who is 167 cm and Wants to Observe and Concentrate” απέναντι από το ομαδικό πορτρέτο με τους “Ιδρυτές του Παρνασσού και Άλλα Μέλη”. Οι μεταλλικές κατασκευές της τοποθετούνται σε τρία σημεία, προσκαλώντας τον επισκέπτη να κοιτάξει μέσα από την “κλειδαρότρυπα”. Αυτό που αποκαλύπτεται και στις τρεις θέσεις είναι το πρόσωπο ενός από τους ιδρυτές του Φιλολογικού Συλλόγου.

Χαρά Βιέννα, Ιδρυτές του Παρνασσού και άλλα μέλη, λάδι σε καμβά
Χαρά Βιέννα, Ιδρυτές του Παρνασσού και άλλα μέλη, λάδι σε καμβά
Χρυσάνθη Κουμιανάκη, “Notes for Someone Who is 167 cm and Wants to Observe and Concentrate”, 2019, ατσάλι και βαφή, διάφορες διαστάσεις.
Χρυσάνθη Κουμιανάκη, “Notes for Someone Who is 167 cm and Wants to Observe and Concentrate”, 2019, ατσάλι και βαφή, διάφορες διαστάσεις.

(5)
Ο Βασίλης Παπαγεωργίου που έχει ως πηγή έμπνευσης τη νυχτερινή ζωή, επέλεξε το έργο “Σύνθεση” με τα ασαφή, ρευστά περιγράμματα, για να φτιάξει τη δική του “Synthesis”, που αποτελείται από τρία δισδιάστατα γλυπτά. Σε κάθε τμήμα του τριπτύχου επιλέγει να αποδώσει μεμονωμένες κινήσεις των πρωταγωνιστών του αρχικού έργου, καταφέρνοντας να συνθέσει με ιδιαίτερο τρόπο το σκηνικό ταβέρνας περασμένης εποχής.

Θανάσης Μακρής, Σύνθεση, λάδι σε χαρτί, 36χ41 εκ.
Θανάσης Μακρής, Σύνθεση, λάδι σε χαρτί, 36χ41 εκ.
Βασίλης Παπαγεωργίου, Synthesis, τρίπτυχο, 2019, σίδηρος, 60χ60 εκ.
Βασίλης Παπαγεωργίου, Synthesis, τρίπτυχο, 2019, σίδηρος, 60χ60 εκ.
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΣ
pARTicle
pARTicle

Η Αγγελική Ντούρου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1984. Το 2006 ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων & Έργων Τέχνης στο ΤΕΙ Αθηνών. Το 2008 απέκτησε το μεταπτυχιακό δίπλωμα MSc Ιστορίας της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο Εδιμβούργου, με εξειδίκευση στην Εκτίμηση Έργων Τέχνης. Έχει εργαστεί ως συντηρήτρια αρχαιοτήτων και έργων τέχνης στο Υπουργείο Πολιτισμού και στο Μουσείο Μπενάκη και ως ιστορικός τέχνης στο Ίδρυμα Σύγχρονης Τέχνης ΔΕΣΤΕ. Είναι εγγεγραμμένη στον κατάλογο Πραγματογνωμόνων-Εκτιμητών Έργων Τέχνης του Πρωτοδικείου Αθηνών και τακτικό μέλος του Συλλόγου Εκτιμητών Ελλάδος (Σ.ΕΚ.Ε.) και της Εταιρείας Ελλήνων Ιστορικών Τέχνης (Ε.Ε.Ι.Τ.). Έχει επιμεληθεί εκθέσεις τέχνης και σεμινάρια ιστορίας τέχνης και εκτίμησης έργων τέχνης στο Μουσείο Ηρακλειδών, κ.α. Σήμερα εργάζεται ως Πιστοποιημένη Εκτιμήτρια Έργων Τέχνης (MRICS) και ως Σύμβουλος Τέχνης. Παρακολουθεί ανελλιπώς την αγορά τέχνης και τις εφαρμογές των επιστημών στην τέχνη, ενώ απολαμβάνει να επισκέπτεται καλλιτεχνικές εκθέσεις και να μελετάει την ιστορία και τη θεωρία της τέχνης. Μοιράζεται μαζί μας τα #MustSee του μήνα μέσα από τη στήλη της "pARTicle".

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Τα σημαντικότερα νέα της ημέρας, στο inbox σου κάθε μεσημέρι!

ΕΓΓPΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER