Θεατρικά Διαδικτυακά Προσεχώς

Τόσο το συνεχιζόμενο lockdown, όσο και τα δυσάρεστα γεγονότα που αφορούσαν τον θεατρικό χώρο και είδαν το φως της δημοσιότητας, έπληξαν τον πολιτισμό. Αφήνοντας όμως τη δικαιοσύνη να πράξει τα δέοντα και επιθυμώντας την κάθαρση – καθώς σύμφωνα με τον Ιονέσκο “πρέπει το θέατρο να είναι ο μόνος τόπος όπου μπορεί κανένας να είναι ελεύθερος” και ασφαλής, θα προσθέταμε- η διαδικτυακή προβολή επιτυχημένων θεατρικών παραστάσεων συνεχίζεται, στηρίζοντας τη γέφυρα επικοινωνίας με το φιλοθεάμον κοινό και κατ’ επέκταση τη δραματική τέχνη, που πρέπει να μείνει αλώβητη, προσφέροντας τα οφέλη της.

Θεατρικές Προβολές

Το Θέατρο Πορεία, συναισθανόμενο τις ανάγκες του κοινού σε μια δύσκολη για το θέατρο περίοδο και έχοντας όραμα “ένα θέατρο για όλους” μέσω της ανανεωμένης πλατφόρμας του, διαθέτει on demand διακεκριμένες παραστάσεις, προσφέροντας διαρκώς νέες θεατρικές εμπειρίες, έχοντας ήδη ξεκινήσει τις προβολές με τον Γιούγκερμαν του Μ. Καραγάτση σε διασκευή Στρατή Πασχάλη και σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου και συνεχίζοντας με τη Μεγάλη Χίμαιρα του Μ. Καραγάτση (15/03 – 16/05).

Τη σκυτάλη παίρνουν η δραματοποιημένη αυτοβιογραφική οικογενειακή ιστορία του Ευχαριστημένου (δείτε εδώ παλαιότερη κριτική της παράστασης στην αθηΝΕΑ) που βασίζεται στο βραβευμένο μυθιστόρημα της Μαρίνας Καραγάτση, σε διασκευή της Έρις Κύργια και σκηνοθεσία του Δημήτρη Τάρλοου, επιτρέποντας στο κοινό να αποκτήσει προσωπική άποψη για τα εν οίκω του συγγραφέα και το Θείο Τραγί, (19/03 – 30/05) η μουσικοθεατρική παράσταση του Άρη Μπινιάρη που χρησιμοποιεί τον λόγο του Γιάννη Σκαρίμπα για να μας δώσει μια δυνατή, “ηλεκτρική” αφήγηση ενός αντιήρωα.

Στις προσεχείς παραστάσεις που θα προβληθούν την περίοδο Απρίλιος-Μάιος 2021 είναι η Δόξα Κοινή (εδώ η κριτική μας) σε σύνθεση του Στρατή Πασχάλη και σκηνοθεσία του Δημήτρη Τάρλοου και η Νύχτα της Ιγκουάνα του Tennessee Williams σε σκηνοθεσία της Μαρίας Μαγκανάρη.

Δον Κιχώτης, Φυλές +

O Δον Κιχώτης, Βιβλίο 2ο, κεφ. 23ο, μια sold-out performance της Έφης Μπίρμπα που συστήνεται γενικά ως μια ποιοτική εναλλακτική, ενδιαφέρουσα εικαστικά, θεατρική πρόταση, επαναλαμβάνεται για τρεις online παραστάσεις στις 26-27-28/03. Μαζί της μια εξαιρετική ομάδα ερμηνευτών με επικεφαλής τον Άρη Σερβετάλη, που ενσαρκώνει τον Δον Κιχώτη με μια αφοπλιστική απλότητα (εδώ η κριτική μας).

Στα προσεχώς του Θεάτρου Σταθμός, είναι η προβολή της παράστασης Φυλές (εδώ η κριτική μας) της Nina Raine σε σκηνοθεσία Τάκη Τζαμαργιά, στις 26-27-28/03, που επεξεργάζεται δεξιοτεχνικά το χιούμορ και τη συγκίνηση σε μια σειρά ευαίσθητων θεμάτων, όπως τα όρια της λεκτικής επικοινωνίας, η έλλειψη της ενσυναίσθησης ακόμη κι ανάμεσα στους πιο στενούς συγγενικούς δεσμούς, ο σεβασμός και η κατανόηση στη διαφορετικότητα και η ανάγκη του κάθε ατόμου να είναι μέλος μιας “φυλής”, παρά το όποιο κόστος και τα αδιέξοδα.

Επιπροσθέτως, το Θέατρο Σταθμός τιμά την επέτειο της συμπλήρωσης των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση, προσφέροντας διαδικτυακά, άνευ κόστους, μέσα από την ιστοσελίδα του stathmostheatro.gr, με τίτλο Να΄τανε το΄21 podcasts, αναλόγια, παραστάσεις και ημερίδες αναφορικά με εκείνη την ιστορική περίοδο και για όλο τον Μάρτιο, με τη συμμετοχή καταξιωμένων καλλιτεχνών και επιστημόνων.

Το Εθνικό Θέατρο, συνεχίζοντας τις live streaming μεταδόσεις παραστάσεων από τις θεατρικές σκηνές του, προβάλλει απευθείας από την Κεντρική Σκηνή στις 20/03 και ώρα 19:30 τη Βαβυλωνία, την κωμωδία του Δ. Κ. Βυζάντιου, που ανήκει στο είδος του λαϊκού θεάτρου, σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα.

Μικρός Πρίγκηπας, Αγρύπνια +

Αγαπημένος διαχρονικά, Ο Μικρός Πρίγκιπας (Mon Petit Prince) του Antoine de Saint-Exupéry, προβάλλεται δραματοποιημένος, σε high definition μαγνητοσκόπηση από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μπογδάνου. Η δυνατότητα να βλέπει κανείς πέρα από την υλική διάσταση των πραγμάτων αποτελεί για τον συγγραφέα σημαντικό στοιχείο της ανθρώπινης ζωής. Ο Μικρός Πρίγκιπας δεν έχει ηλικία κι εποχή, για αυτό και η θέασή του συστήνεται για ενήλικες με ανήλικη ματιά. Στο ρόλο του Μικρού Πρίγκιπα, η Λένα Παπαληγούρα.

Με σύνθημα We stay close, not closed, το Ίδρυμα Ωνάση συνεχίζει να ανεβάζει και μοιράζεται μέσω του ψηφιακού καναλιού του στο YouTube sold-out παραστάσεις, performaces και talks. Στις 20 και 21/03 η Στέγη παρουσιάζει το πρώτο της Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων ειδικά φτιαγμένο για τον ψηφιακό κόσμο. “Είμαστε εδώ, χορεύοντας” λένε οι καλλιτέχνες της νεότερης γενιάς, καταθέτοντας 11 έργα-πρότζεκτς που δημιούργησαν το τελευταίο δίμηνο και αποτυπώνουν με κινήσεις τη στιγμή και την κατάσταση, στέλνοντας το μήνυμά τους για όσα βιώνουμε, σκεφτόμαστε, αισθανόμαστε.

Η Αγρυπνία είναι ένα έργο σύγχρονης δραματουργίας που βασίζει την πλοκή και τη γλώσσα του σε πέντε ερωτικά διηγήματα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη: Έρως στα Χιόνια, Το Καμίνι, Αγάπη στον Κρεμνό, Αμαρτίας Φάντασμα και Θέρος Έρως. Στην παράσταση αυτή, που προβάλλεται online από 17/03 έως 20 Απριλίου, η πραγματική ιστορία μεταπλάθεται σε μυθοπλασία, σε σκηνοθεσία της Ιωάννας Λιούτσια.

Οι επιχειρήσεις Λεμπέση, σε συνεργασία με το Θεατροκίνημα, ανοίγουν και πάλι το ιστορικό τους αρχείο και παρουσιάζουν σε online προβολές στις 25, 26, 27 και 28/03 το Μadame Butterfly του David Henry Ywang, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό το 1990 στο θέατρο Ιλίσια σε σκηνοθεσία Ανδρέα Βουτσινά, με τους Αλέκο Αλεξανδράκη στο ρόλο του Ρενέ Γκαλλιμάρ και Κώστα Αρζόγλου στο ρόλο της Σονγκ Λι Λινγκ.

Ο Γάμος του Καραχμέτη του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, που σαν ιστορία λαμβάνει χώρα στη Σκιάθο την εποχή της Τουρκοκρατίας, είναι ακόμα μια παράσταση που διατίθεται online έως 31/03, σε διασκευή-σκηνοθεσία της Όλιας Λαζαρίδου, μετά το πρώτο της παίξιμο στις 15 Ιουνίου 2017 στο Παλαιό Πανεπιστήμιο στην Πλάκα. Όλα τα έσοδα από την προβολή θα διατεθούν στην Μονάδα Ανακουφιστικής Φροντίδας “ΓΑΛΙΛΑΙΑ”.

Ως 28/03 θα επαναπροβληθούν επίσης οι παραστάσεις Ο Τζόνι Πήρε το Όπλο του του Dalton Trumbo σε σκηνοθεσία Θάλειας Ματίκα με τον Τάσο Ιορδανίδη στο ρόλο του Τζόνι και η Απολυμένη του Αντώνη Τσιπιανίτη με την Κατερίνα Διδασκάλου σε online streaming.

Με τη σκηνοθετική ματιά του Κώστα Γάκη η Ιστορία Χωρίς Όνομα του Στέφανου Δάνδολου εξελίχθηκε σε μία παράσταση, μέσα από τη θεατρική διασκευή της Ανθής Φουντά και του Κώστα Γάκη, όπου παρουσιάζεται ο θυελλώδης έρωτας της Πηνελόπης Δέλτα και του Ίωνα Δραγούμη. Σε μια high definition εγγραφή από τη σκηνή του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης, η παράσταση θα προβληθεί online έως τις 21/03.

Για περισσότερα θεατρικά νέα και ενημερώσεις για online προβολές, μείνετε συντονισμένοι στη #DramaQueen της αθηΝΕΑς.

Είμαστε όλοι μαζί. Είμαστε όλοι μαζί κοντά στον πολιτισμό.

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΣ
Drama Queen
Drama Queen

Η Δέσποινα (Ντέπυ) Κορεντίνη είναι απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με μεταπτυχιακό στις Επιστήμες της Αγωγής. Ως γνήσια Αρσακειάδα με παράδοση στη φιλολογία, η συγγραφική και καλλιτεχνική φύση της εκδηλώθηκε από πολύ νωρίς. Το θέατρο ήταν και είναι πάντα το alter ego της. Πιστεύοντας ότι το θέατρο ωφελεί σημαντικά την ψυχική υγεία, βλέπει την κριτική περισσότερο ως δημιουργική αποτίμηση της σκηνοθετικής σύλληψης και παραγωγής του έργου. Αγαπά πολύ τη διδασκαλία, το διάβασμα (κουβαλάει πάντα ένα βιβλίο μαζί) και φυσικά το θέατρο, ενώ στις ελεύθερες ώρες της χορεύει στους λάτιν ρυθμούς.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Τα σημαντικότερα νέα της ημέρας, στο inbox σου κάθε μεσημέρι!

ΕΓΓPΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER