Είχαμε τη χαρά και την τιμή να παρευρεθούμε στην επίσημη πρεμιέρα των δύο έργων που «γεννήθηκαν» μέσα από τη Σχολή Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής του Θεάτρου Πορεία. Η πρωτοβουλία του θεάτρου και του καλλιτεχνικού διευθυντή του Δημήτρη Τάρλοου έδωσε χώρο και βήμα σε νέες θεατρικές φωνές να αφήσουν το δικό τους στίγμα στον χώρο, όπως το «Νυχιάνγκ» της Ευαγγελίας Γατσωτή και το «Labor» της Ανθής Τσιρούκη. Προγραμματισμένα ως μίνι-φεστιβάλ, προκάλεσαν το ενδιαφέρον του κοινού, που ανταποκρίθηκε στην πρωτοβουλία του Θεάτρου Πορεία.
«Labor»
Στην εποχή της εικόνας, το έργο της Ανθής Τσιρούκη μετράει προσεκτικά τα λόγια του και οδηγεί τον θεατή να αναλογιστεί το γκροτέσκο θέαμα των αλλοιωμένων προσώπων, αλλά και της απαίτησης να ικανοποιούνται τα πιο άρρωστα απωθημένα μας.
Οι αναμνήσεις μπορούν άνετα να κατασκευαστούν, όπως άλλωστε κάνει το δίδυμο Μάινα-Παππά. Ένα ζευγάρι βγαλμένο από το «Misery» και το «Don’t Look Now». Ένα ζευγάρι πλαστικών χειρουργών, προφανώς απομονωμένο, ψυχρό, κατά βάση ακίνητο, θαρρείς από τις πλαστικές επεμβάσεις, θα φιλοξενήσει ένα νεαρό που, ύστερα από ένα ατύχημα, θα βρεθεί στο κατώφλι τους χωρίς να θυμάται ποιος είναι. Το ζευγάρι αποφασίζει να παρέμβει στην εμφάνιση του νεαρού, με τρόπο που αποδίδεται μοναδικά επί σκηνής πάνω στον «άτυχο» Ορέστη Χαλκιά, ο οποίος επιδεικνύει φοβερή κίνηση στο βάθος της σκηνής.
Η Έμιλυ Λουίζου, η Ελληνίδα σκηνοθέτιδα που ζει και εργάζεται στο Λονδίνο, κατάφερε να συνδυάσει ένα εφιαλτικό σαλόνι και ένα χειρουργικό τραπέζι, να παγώσει τα πρόσωπα των δύο άψογα συνεργάσιμων επί σκηνής Μάινα και Παππά και να ξεδιπλώσει μέσα σε μια ώρα ένα σκληρό έργο. Ο τρόπος με τον οποίο αναπτύσσεται το έργο απαιτεί υπομονή από τον θεατή, χωρίς όμως αυτό να είναι αρνητικό.
Η Λουίζου πετυχαίνει αυτό που λέει και το δελτίο Τύπου. Το σπίτι και το ζευγάρι ρουφάει σαν μαύρη τρύπα το παιδί. Εσείς πόσα παιδιά ξέρετε που τα ρούφηξαν τα σπίτια και οι γονείς; Μάλλον αρκετά.
Πολύ καλοί οι τρεις ηθοποιοί, με την Ιωάννα Παππά αγνώριστη και με έναν τρόπο πιο εντυπωσιακή στον ρόλο της, με τους δύο άνδρες ηθοποιούς, όμως, να μην υπολείπονται.
Τη μουσική έγραψε η Ειρήνη Σκυλακάκη και θα ήθελα να σταθώ στον ρόλο της μουσικής της στο θεατρικό έργο. Οι επιλογές της στο πιάνο, στους ηλεκτρονικούς ήχους και στα εφέ δένουν άψογα με την παράσταση. Δραματοποίησε ηχητικά όσο έπρεπε την εικόνα και τόνισε στοιχεία της πλοκής, αναπτύσσοντας με αυτό τον τρόπο το έργο.
Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Έμιλυ Λουίζου | Σκηνικά: Θάλεια Μέλισσα | Κοστούμια: Αλέξανδρος Γαρνάβος | Μουσική: Ειρήνη Σκυλακάκη | Παίζουν: Στέλιος Μάινας, Ιωάννα Παππά, Ορέστης Χαλκιάς
Πληροφορίες
Κυριακή έως Τετάρτη στις 21:00 | Διάρκεια: 60′ (χωρίς διάλειμμα) | Θέατρο Πορεία: Τρικόρφων 3-5, Πλατεία Βικτωρίας, τηλ. 210 8210991, 210 8210082
«Νυχιάνγκ»
Στάθηκε αδύνατον –λόγω ανωτέρας βίας– να παραμείνω στη δεύτερη παράσταση που ακολούθησε στις 21:00. Παρ’ όλα αυτά, οι πληροφορίες μου λένε για μια «περίεργη» κωμωδία, διαφορετική, φρέσκια και με ανατροπές. Άλλωστε, η θεατρικότητα του μανικιούρ δίνει εγγυημένα αποτελέσματα.
Η Αργυρώ είναι αισθητικός και προσφέρει τις υπηρεσίες της κατ’ οίκον. Η Κάλλια χρειάζεται μανικιούρ και της κλείνει ραντεβού στο διαμέρισμά της. Η Αργυρώ καταφθάνει με τα σύνεργά της και η διαδικασία ξεκινάει. Την ιεροτελεστία του μανικιούρ διαρρηγνύει ο επίμονος ήχος κλήσης του κινητού της Κάλλιας. Η Αργυρώ θέλει επίμονα να μάθει ποιος είναι στην άλλη άκρη της γραμμής και γιατί προκαλεί τέτοια αναστάτωση στην Κάλλια. Ένα ιδιόχειρο γράμμα που θα βρεθεί στην εξώπορτα θα ανατρέψει τις εξηγήσεις, πυροδοτώντας εξομολογήσεις και συνταρακτικές αποκαλύψεις.
Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Τάρλοου | Σκηνικά: Θάλεια Μέλισσα | Κοστούμια: Αλέξανδρος Γαρνάβος | Μουσική: Κατερίνα Πολέμη | Παίζουν: Αλεξία Καλτσίκη, Θάλεια Σταματέλου
Πληροφορίες
Πέμπτη έως Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 19:00 | Διάρκεια: 70′ (χωρίς διάλειμμα) | Θέατρο Πορεία: Τρικόρφων 3-5, Πλατεία Βικτωρίας, τηλ. 210 8210991, 210 8210082
Διαβάστε επίσης στην αθηΝΕΑ:
«Μάκιναλ»: Όταν η Ελευθερία Συνθλίβεται…
«Αυτόχειρ!» – Η Ζωή Είναι Ωραία!
H Μουσική των Ελληνοεβραίων Γυναικών στις Αρχές του 20ού Αιώνα